BearingPoint: Autodealers slecht met klantverzoeken

11 juni 2012 Consultancy.nl

Ondanks het feit dat de autobranche onder grote druk staat presteren dealers op het gebied van acquisitie nog steeds onder de maat. Maar liefst 43% van de verzoeken van klanten voor een proefrit blijven onbeantwoord binnen 4 dagen. Opvallend is dat het Europese gemiddelde met 59% een stuk hoger ligt. Bovendien wordt in Nederland op 32% van de verzoeken helemaal niet gereageerd binnen de 14 dagen. Dat blijkt uit enquête van BearingPoint.

Download het rapport ‘Automotive Test Drive Research 2012 - Failing the Test?

In het BearingPoint onderzoek kregen 19 automerken uit het hele prijzenspectrum 14 dagen de tijd om verzoeken voor een proefrit te reageren. Meer dan 380 verzoeken voor merken zijn geanalyseerd.

“Als je bedenkt dat digitale kanalen steeds belangrijker worden in de verkoopcyclus en dat gemiddeld een op drie tot vier proefritten leidt tot een verkoop, is het bijzonder verontrustend dat de auto-industrie deze inherente zwakke plek in zijn processen voor lead management niet aanpakt,” zegt Niels van der Putten, automotive adviseur bij BearingPoint.

Niels van der Putten vervolgt: “De boodschap die de afgelopen drie jaar consequent naar voren gekomen is uit deze enquête, is dat alle autofabrikanten, ongeacht hun handelsvolume of de bekendheid van het merk, kansen laten schieten om leads die binnenkomen via hun website om te zetten in verkoop. Nu digitale kanalen voor veel mensen integraal deel uitmaakt van het aankoopproces, moet de auto-industrie deze kwestie aanpakken. Uit ons onderzoek blijkt ook dat merken er op dit vlak duidelijk baat bij hebben om als eerste de stap te zetten. Fabrikanten moeten een meer holistische benadering van lead management hanteren en moeten hun systemen, processen en kanalen optimaliseren om mogelijke kopers een naadloze, doeltreffende ervaring te bieden.”


Profiel
Meer nieuws over
×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners Prowareness PwC Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners Wielinq WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup