Vanberkel Professionals begint 2022 met vijf nieuwe collega’s
Vanberkel Professionals is vliegend aan het nieuwe jaar begonnen met vijf nieuwe aanwinsten: Omar El Idrissi, Els de Graaf, Ilias Habbou, Lotte Van Meerendonk en Rob Hofstra.
Omar El Idrissi ondersteunt opdrachtgevers als Controller en Auditor. Hij is gespecialiseerd in control, AO/IC, procescontrol, rechtmatigheidscontroles, (verbijzonderde) interne controles, operationele en financiële audit. De afgelopen acht jaar werkte hij als zzp’er voor het Rijksvastgoedbedrijf. Vorig jaar rondde hij zijn master Accountancy & Control af aan de Universiteit van Amsterdam.
In zijn werk vindt El Idrissi het belangrijk om de probleemstelling “zo breed mogelijk” te benaderen: “Omdat ik van nature leergierig ben ingesteld kijk ik graag verder dan naar hetgeen wat mij gevraagd wordt. Dat is de meerwaarde die ik een opdrachtgever bied. Mijn energie, gedreven- en resultaatgerichtheid zorgen ervoor dat ik mijn doelen behaal.”
Els de Graaf is gestart als facilitair medewerker. Naast het zorgdragen voor de facilitaire zaken, ontvangt ze als gastvrouw de interim-professionals en opdrachtgevers. Vanberkel prijst haar “uitstekende time management-vaardigheden”, die haar vanuit haar motto ‘work smart, not hard’ in staat stellen “veel verschillende werkzaamheden te verrichten en zorgvuldig af te ronden”.
“Het ontzorgen van mensen en het uitvoeren van uiteenlopende werkzaamheden geeft mij energie!”, vertelt De Graaf zelf. “En als mensenmens is klant- en servicegericht te werk gaan hetzelfde als ademen, van nature aanwezig en moeiteloos. Met mijn ruime ervaring als coördinator front office spreekt het dan ook voor zich om iedereen binnen Vanberkel Professionals een warm welkom te geven.”
Ilias Habbou zet zich in als Business Controller, Financieel Adviseur en Financieel Analist, met een specialisatie in data-analyse, finance & control, P&C-cyclus en kostprijsmethodieken. Habbou beschikt over de nodige ervaring binnen de overheid: hij liep stage bij de gemeente Amsterdam, schreef zijn afstudeerscriptie bij het ministerie van J&V en werkte bijna drie jaar voor de Dienst Justitiële Inrichtingen.
“Ik ben een interim-professional die zich met passie inzet voor een rechtmatige en doelmatige overheid”, laat hij weten. “Het volgen van de master Econometrie heeft mijn analytische vaardigheden en cijfermatige inzichten een boost gegeven. Ik ben in staat om in complexe materie te duiken en tegelijkertijd de focus en het grotere geheel niet uit het oog te verliezen.”
Lotte Van Meerendonk richt zich als Consultant, Adviseur, Projectmanager en Onderzoeker onder meer op evaluaties, (beleids)doorlichtingen en projectmanagement en -advisering. De afgelopen zestien jaar heeft Van Meerendonk “ruime ervaring opgedaan in de publieke sector”, zo geeft ze aan. Zo werkte ze lange tijd voor haar woongemeente Den Haag en daarnaast voor de ministeries van Financiën en VWS.
Ze was verantwoordelijk voor diverse (vraaggestuurde) onderzoeken, evaluaties en ad hoc-rapportages en -adviezen voor individuele wethouders en algemeen directeuren. Ook coördineerde ze gemeentebrede projecten en was vicevoorzitter voor de adviescommissie van het revolverend Energiefonds Den Haag. “Deze kennis en ervaring neem ik mee in mijn huidige opdrachten.”
Rob Hofstra is inzetbaar als Data Analyst, Data Engineer en Data Scientist. Hij heeft ruim drie decennia ervaring als IT-specialist, data-analist en consultant en is gespecialiseerd in business intelligence en data warehousing. Als IT’er voerde Hofstra projecten uit bij alle grote Nederlandse banken, waarbij complexe IT-landschappen beheerd moesten worden en nieuwe soft- en hardware in gebruik werd genomen.
“Analytisch, leergierig, zelfstandige en harde werker, probleemoplosser. Dat is hoe collega’s mij omschrijven”, vertelt Hofstra. “Ik hou me graag bezig met complexe zaken, ik ben geduldig en laat me niet gek maken, ik werk nauwkeurig en gestructureerd, zodat ik niets over het hoofd zie.”
Transparante, flexibele en betrouwbare overheid
Vanuit de overtuiging dat de samenleving alleen optimaal kan functioneren met transparante, flexibele en betrouwbare overheid en organisaties, ondersteunt Vanberkel Professionals sinds 2007 organisaties in de publieke sector.
De circa 150 financieel, bedrijfskundige en juridische specialisten van het bureau werken in de rol van consultant, interim-manager, financieel specialist en auditor. Daarbij richten ze zich op de focusgebieden Rijksoverheid, lokaal bestuur, wonen, zorg en onderwijs.