BiiC haalt Pieter van Halewijn aan boord voor volgende groeifase
BiiC, een leverancier van organisatietools voor consultants, heeft Pieter van Halewijn verwelkomd binnen het managementteam. De Nederlander is benoemd tot CEO en zal leidinggeven aan de volgende groeifase en internationale expansie van het bedrijf.
In lijn met zijn missie om “hoogwaardig organisatieadvies begrijpelijk en bereikbaar maken voor ieder bedrijf ter wereld”, rust BiiC management consultants uit met de tools om effectiever te werk te gaan bij hun opdrachtgevers.
BiiC’s aanbod van methoden en tools – verpakt onder de noemer ‘Business MRI’ – stelt adviseurs in staat om “in zeer korte tijd” problemen en kansen bij hun klanten in kaart te brengen, legt Robert Snel uit. De ervaren professional richtte BiiC in 2019 op omdat hij als klant uit eerste hand had gezien hoe ‘slimme digitalisering’ op basis van empathische data waarde kon toevoegen aan de adviesdienstverlening.
Met de Business MRI-tool kunnen gebruikers een unieke ‘360-graden momentopname’ maken van een organisatie langs aspecten als leiderschap, digitalisering, commerciële prestaties, openheid voor verandering en meer. Met deze inzichten kunnen leiders snel het verbeterpotentieel vaststellen en hun plannen tot leven brengen.
Daarnaast kunnen projectteams de visuele kracht van de tool gebruiken om de achtergrond van verandering te schetsen en te communiceren. “Kansen en problemen worden gevisualiseerd in dashboards – een beeld zegt meer dan duizend woorden – en daardoor begrijpt iedereen wat, waar en waarom er iets verandert”, legt Snel uit.
Sinds de start van het platform heeft BiiC zo’n honderd klanten aan boord weten te krijgen, waaronder internationale bedrijven. Nu wil het bedrijf opschalen. Pieter van Halewijn is aan boord gekomen om dit doel te bereiken.
“Ik ben gepassioneerd ten aanzien van het laten groeien en uitbouwen van internationale bedrijven. Tijdens mijn carrière heb ik het voorrecht gehad om voor grote merken als Gillette, Braun, Oral-B, Philips en Toppits te werken en bij te dragen aan het succes van deze merken”, zegt hij over zijn overstap naar de startup.
Een deel van zijn doelstellingen is om samen te werken met “vooruitstrevende consultants” die openstaan voor het toevoegen van waarde door middel van intelligente technologie. “Business MRI is een zeer krachtig product waarvoor ik een enorme potentie zie, zowel in Nederland als daarbuiten. In mijn ogen is Business MRI een onmisbare tool voor iedere consultant.”
Snel concludeert: “We zijn ervan overtuigd dat we met Pieter aan boord samen nieuwe, succesvolle stappen zullen zetten met onze baanbrekende innovatie.”