Big data-specialist Clear Value sluit zich aan bij Adapt Groep

16 december 2021 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Meer nieuws over

Na jarenlang aan verschillende projecten te hebben samengewerkt, kiest big data-expert Clear Value er nu voor om zich aan te sluiten bij Adapt Groep. Het bedrijf gaat verder als het zelfstandige label Adapt Clear Value.

“Ik verwacht dat we dankzij deze stap en de sterke marktpositie van onze labels nog meer mooie klanten met meer interessante projecten kunnen gaan bedienen”, laat Clemens Huis in ’t Veld weten, medeoprichter van Adapt Groep, een groep van consultancy- en projectorganisaties met elk hun eigen expertise.

Clear Value brengt uitgebreide kennis en expertise op het snijvlak van onder meer customer data platforms (CDP), big data (analytics) en data science mee naar Adapt Groep en heeft naar eigen zeggen ruime ervaring in het combineren van traditionele klantdata met big data: webdata, social data en meer. De inzichten uit deze data kunnen klanten onder andere nieuwe oplossingen, betere beslissingen en minder risico opleveren.

Big data-specialist Clear Value sluit zich aan bij Adapt Groep

Clear Value en Adapt Groep waren voorafgaande aan de krachtenbundeling geen onbekenden van elkaar.

“Na in 2021 al op een aantal projecten succesvol en prettig samengewerkt te hebben met Adapt Analytics ben ik enorm blij dat we nu onderdeel van de Adapt-groep worden”, vertelt Frans Melenhorst, Directeur van Clear Value. “Vanuit Clear Value zie ik een enorme potentie en vraag naar onze diensten en oplossingen en deze nieuwe samenwerking zorgt ervoor dat we deze marktpotentie nog beter kunnen gaan benutten.”

Huis in Veld vult aan: “Vanuit Adapt zijn wij enorm blij met deze samenwerking. Organisaties helpen excelleren op cruciale thema’s als data, strategie, marketing en scaling is hetgeen wat wij doen. Clear Value past als specialist exact binnen deze propositie met mooie raakvlakken op het gebied van data met Adapt Analytics en op het gebied van strategievorming en klantgedrevenheid met Adapt Innovatie.”

Het nieuwe label Adapt Clear Value zal gaan opereren naast overige labels van de groep, bestaande uit Adapt Analytics (gespecialiseerd in onder meer data engineering, business intelligence, data-analyse en business- en procesanalyse), Adapt Innovatie (gespecialiseerd in marketing, strategievorming en -uitvoering) en Adapt Up (gericht op startups).

Synergieën en culturele fit

De Clear Value-directeur ziet veel synergieën en versterkende elementen tussen zijn bedrijf en Adapt Groep, “maar ook overeenkomsten op het gebied van de bedrijfscultuur, de manier van werken en de focus op kwaliteit en klantgedrevenheid”.

Voor veel organisaties is het goed kunnen sturen op betrouwbare klantdata een bestaansvoorwaarde geworden, stellen de partners. Dit is precies waar het nieuwe label klanten mee gaat helpen. “De behoefte aan een betrouwbaar en compleet (360-graden-)klantbeeld is groot en wordt door de groei van concurrentie en data alleen maar groter.”

Voor de klanten van Adapt Clear Value draait het naast inzichten natuurlijk ook om de vertaling en uitvoering daarvan. Daarom zal het nieuwe label ook helpen bij het opstellen van “een praktisch plan dat duidelijk maakt hóe data op een intelligente en ethische manier ingezet kunnen worden zonder door te slaan in kosten en benodigde specialisten”, besluiten de partners.