Twentse Arli Hemsson bouwt merkenportefeuille uit met Luxform

23 november 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel

Arli Hemsson, een groep home & living-brands voor de consumentenmarkt, heeft met de overname van Luxform een nieuw merk aan het arsenaal toegevoegd.

Het in Twente gevestigde Arli Hemsson ontstond in 2020 uit het samengaan van de bedrijven Hemsson en Arli Group (met funding van investeerder AVerest Capital). Arli Hemsson specialiseert zich in de productie en handel van producten voor in en om het huis, waaronder beddengoed, tuinkussens, hand- en keukendoeken, badjassen, verlichte kerstbomen en kaarsen.

Met de toevoeging van Luxform boort Arli Hemsson het segment voor tuinverlichting aan. Luxform levert buitenverlichting aan tuincentra en doe-het-zelfbedrijven door het land en is via een distributie- en verkoopnetwerk actief in 20+ landen in Europa, waaronder de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Twentse Arli Hemsson bouwt merkenportefeuille uit met Luxform

Via overnamebemiddelaar Marktlink kwam Luxform in contact met Arli Hemsson. De eigenaren van Luxform, Chris Groothuizen en Henri van Bruggen, leggen uit waarom ze zich bij Arli Hemsson hebben aangesloten: “We zochten een partij die onze onderneming kon ondersteunen in haar snelle groei en daarnaast opvolging in het management kon bieden.” 

“In de markten waarin wij actief zijn is ruimte voor versnelde groei”, geeft Groothuizen aan. “Deze samenwerking biedt ons de kans om ons klantenbestand in bestaande markten verder uit te breiden, terwijl het ook ook cross-selling mogelijkheden met zich meebrengt. Daarnaast heeft Arli Hemsson een sterk platform gebouwd wat Luxform kan ondersteunen in haar ambities qua productontwikkeling en omnichannel verkopen.” 

Met de deal groeit Arli Hemsson van 60 medewerkers en een omzet van €28 miljoen naar 85 werknemers en een omzet van €40 miljoen. Met het kapitaal van AVerest Capital (een private equity-bedrijf uit Breukelen) mikt Arli Hemsson de komende jaren op verdere groei, onder meer via nieuwe overnames. 

Merken binnen de portefeuille van Arli Hemsson zijn onder meer Cinderella, Damai, Fairybell, Seahorse, Summerset en Ted Sparks.