TCS voegt zich bij KLM en ING als sponsor van Dutch Open

06 augustus 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Tata Consultancy Services (TCS) heeft zich als sponsor verbonden aan het ‘nieuwe’ Dutch Open-golftoernooi.

Velen kennen ’s lands bekendste golftoernooi als het KLM Open (sinds 2004 droeg het die naam), maar tijdens de 2021-editie van het event luistert het naar de officiële naam Dutch Open. Van 16 tot en met 19 september zal het golftoernooi worden gehouden op Bernardus Golf in Cromvoirt. De voorgaande – en honderdste – editie (vorig jaar ging het toernooi niet door vanwege de coronacrisis) werd in 2019 gewonnen door Sergio Garcia.

Als nieuwste officiële sponsor van het evenement – overige partners zijn KLM en ING Private Bankingheeft nu ook TCS zich verbonden, een van de grootste spelers ter wereld op het snijvlak van IT-diensten en -outsourcing. Josu Devasia, Algemeen Directeur TCS Nederland, laat weten: “TCS is al bijna 30 jaar actief in Nederland. We zijn erg blij om partner te worden van het Dutch Open, een van de meest innovatieve en duurzame golfevenementen in de Europese tour.”

TCS nieuwe partner van het Dutch Open-golftoernooiVoor de wereldwijde ICT- en consultancyorganisatie vormt het evenement, zo valt te lezen in een persverklaring, een “perfect platform” om “verschillende ecosystemen – bedrijven met uiteenlopende achtergronden – samen te brengen en daarmee innovatie en duurzame samenwerkingen te stimuleren”. Ook wil TCS als kersverse partner de “deelnemers- en toeschouwerservaring verder verrijken door middel van technologie”.

“We willen graag onze technologische kennis, onze internationale ervaring in het verrijken van sportevenementen en ons ecosysteem van partners inzetten om een nog boeiender Dutch Open te creëren dat bedrijven uit alle gebieden helpt om nieuwe, zinvolle en duurzame partnerschappen op te bouwen”, geeft Devasia aan.

Verrijking door technologische kennis

“We zijn ontzettend blij dat we TCS als partner kunnen toevoegen naast onze bestaande partners”, zegt Martijn van der Meulen, Managing Partner van toernooiorganisator TIG Sports. Daarbij wijst hij op de rijke ervaring die TCS meebrengt als titelsponsor van grote marathonevenementen, waaronder de TCS Amsterdam Marathon, de TCS New York Marathon en recent de TCS London Marathon.

Bij die evenementen “heeft TCS laten zien met haar technologische kennis de beleving van zowel de deelnemers als de toeschouwers van grote sportevenementen te kunnen verrijken”.

“Mooi voorbeeld hiervan is hoe TCS tijdens de lockdown afgelopen jaar de digitale transformatie van de TCS Amsterdam Marathon vormgaf met een ‘virtuele run’. We verwelkomen TCS’ ervaring, technologie knowhow en kijken ernaar uit om samen het Dutch Open nog succesvoller te maken”, besluit Van der Meulen.