Amerikaan Travis Sheppard leidt BXT-team van PwC
De Amerikaan Travis Sheppard is uit de Verenigde Staten verhuisd naar Europa om leiding te geven aan PwC’s Business, eXperience & Technology (BXT)-team in Nederland.
De ervaren consultant en digitale innovatie-expert werkt al sinds 2013 bij het Big Four-kantoor, het jaar waarin PwC BGT Partners overnam, een Amerikaans interactive marketingbureau. Sheppard bracht zelf zo’n vijftien jaar door bij BGT Partners, in zijn laatste rol als Vice President.
De afgelopen jaren maakte Sheppard deel uit van PwC Digital Services en was hij Director in de BXT-praktijk, waar hij zich richtte op productinnovatie en de ontwikkeling van oplossingen voor een breed scala aan klanten. In zijn nieuwe rol zet hij nu zijn ruime ervaring in om PwC te helpen zijn Business, eXperience & Technology capaciteiten in Nederland verder uit te bouwen.
Dit team werkt samen met andere advies- en digitale units om een holistische kijk op probleemoplossing en innovatie te bieden. “Onze BXT-methode stelt de klantervaring centraal. Nieuwe en vaak onverwachte oplossingen worden gevonden in echte co-creatie met opdrachtgevers. Met toegang tot alle beschikbare expertise van PwC en zijn technologiepartners en naadloos afgestemd op de specifieke klantvraag”, legt Sheppard uit.
“Als we de juiste vragen stellen en nieuwe perspectieven toepassen, komen we bij de dieper liggende problemen en onverwachte oplossingen”, legt hij uit. “Daardoor leren niet alleen onze klanten, maar ook wij steeds meer over de kracht van de combinatie van onze gezamenlijke kennis en kunde.”
BXT richt zich in eerste instantie voornamelijk op proposities op het gebied van duurzaamheid, de toekomst van werk, de toekomst van financiën en risico & regelgeving. “Deze thema’s zijn relevant voor de strategieën van onze klanten en vertegenwoordigen elk een maatschappelijk vraagstuk”, vertelt Renate de Lange, lid van de Raad van Bestuur.
Een recent voorbeeld van het werk van BXT is de onlangs gelanceerde Environmental Footprint Insights van PwC. Deze app helpt medewerkers bewuste keuzes te maken in hun reisgedrag met als doel hun CO2-voetafdruk (en die van het bedrijf) te verkleinen. “Dit is goed voor organisaties, hun klanten en voor ons allemaal. Zo kan iedereen een belangrijke bijdrage leveren aan de noodzakelijke verlaging van CO2-uitstoot ”, aldus De Lange.