BearingPoint voegt Joost Kuckartz toe aan Data & Analytics-team
Deze maand is Joost Kuckartz als Senior Business Consultant gestart in het Data & Analytics-team van BearingPoint. Daarmee begint hij na bijna vijf jaar als adviseur bij engineering consultancy Arcadis aan het volgende hoofdstuk in zijn carrière.
“In mijn periode bij Arcadis werkte ik altijd aan de innovatieve kant van data en analytics”, vertelt Kuckartz, “waarbij ik projecten automatiseerde, het gehele datamanagement organiseerde en met nieuwe technieken werkte die uit wetenschappelijke onderzoeken komen. Het managen van het hele dataproces is iets dat ik voor een bredere klantenbasis wil inzetten, vandaar dat ik voor BearingPoint koos.”
Kuckartz brengt waardevolle kennis en ervaring mee naar BearingPoint. Bij Arcadis was hij instrumenteel in het vormen van de data-pipeline die het proces vastlegt – van het vergaren van data door middel van bijvoorbeeld sensoren, tot aan de ontwikkeling van dashboards en het gebruik van data in de besluitvorming.
Ook heeft hij projecten begeleid waarbij handmatige analyseprocessen omgezet werden naar volledig automatische systemen, en was hij technisch lead voor nieuwe datagerelateerde productontwikkelingen.
“Ik ben erg verheugd met de komst van Joost”, zegt Michiel Musterd, Service Line Lead van het Data & Analytics-team. “Zijn ervaring bij organisaties in de rail en infra in combinatie met zijn kennis van het volledige dataspeelveld passen naadloos in onze bestaande footprint en focus.”
“In zijn vorige rol is Joost veel in aanraking gekomen met inzichtgedreven werken, in het bijzonder omtrent IoT en digital twins, waarmee hij onze proposities op dit gebied verder zal kunnen versterken en uitbouwen”, aldus Musterd.
“Het datagedreven denken en werken is precies waar BearingPoint goed in is en heeft door heel Europa een sterke basis”, voegt Kuckartz toe. “De Nederlandse practice mag misschien minder groot zijn dan andere vestigingen, we hebben hier een sterk team met unieke focus. We merken dat we internationaal gewild zijn en ook kunnen we goed samenwerken met de internationale dependances. Dat wil ik graag verder uitbreiden en mensen inzetten op hun kennis, kunde en interesses.”
Het Data & Analytics-team van BearingPoint richt zich op alle aspecten van data en hoe deze ingezet en getransformeerd kan worden tot bruikbare en waardevolle informatie van klanten. Het team houdt zich bezig met datastrategie, analytics, visualisatie en automatisering.
“Ik ben erg ambitieus en altijd zoekende naar nieuwe mogelijkheden”, aldus Kuckartz. “Dus de link tussen data en het inzetten van innovatieve technologie is logisch, en daar wil ik iedereen bij helpen. Ik kijk uit naar de projecten en klantvragen!”