Joyce Thomas start in Data & Analytics-team van BearingPoint

10 maart 2021 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

BearingPoint heeft begin deze maand Joyce Thomas aan boord gehaald als Business Consultant in het Data & Analytics-team. Ze vertelt over haar overstap.

“Ik kijk er ontzettend naar uit om collega’s mee te nemen in wat ik heb geleerd de afgelopen jaren, maar ook om zelf nieuwe dingen te leren en mijn kennis te verbreden”, vertelt de jonge adviseur, die blij is deel te worden van het in data en analytics gespecialiseerde team van BearingPoint, dat ze beschrijft als een “jong en ambitieus team met enorm veel kennis”.

Ervaren dataspecialist

Het Data & Analytics-team van het consultancykantoor voegt met de komst van Joyce Thomas een ervaren dataspecialist toe aan de gelederen. Hiervoor werkte ze zo’n drie jaar voor Merkle (voorheen Oxyma) in de rol van data scientist. “Joyce brengt een combinatie van analytics- en marketingkennis mee, die een perfecte aanvulling vormt op ons huidige meer operations georiënteerde team”, vertelt Michiel Musterd, Service Line Lead van het Data & Analytics-team.

Joyce Thomas start in Data & Analytics team van BearingPointVolgens Thomas heeft ze de afgelopen jaren veel mogen leren bij omnichannel-specialist Merkle, “in het bijzonder op het gebied van CRM”, legt ze uit. “Het vinden van data gedreven oplossingen, het betrekken van de klant in het proces en het geven van advies met betrekking tot deze inzichten waren de aspecten in mijn werk die ik ontzettend leuk vond.”

Naast haar werk voor Merkle zette Thomas zich de afgelopen twee jaar in voor de ‘Committee on Data, Decisioning & Engagement’ voor DDMA, de branchevereniging voor data driven marketing. Deze commissie stelt zich ten doel het kennisniveau binnen de data driven marketingbranche te verhogen. “Om zo van data iets moois te maken en uiteindelijk de klant een zo optimaal mogelijke ervaring te bieden.”

Toen ze merkte dat het “tijd was voor een nieuwe stap” in haar loopbaan, bracht haar zoektocht naar een volgende uitdaging haar bij BearingPoint, met 4.800 werknemers werkzaam vanuit 41 kantoren in 23 landen een van ’s werelds grotere wereldwijde management- en technologieconsultancies.

“Ik was op zoek naar een consultancybureau waar niet alleen marketinggerelateerde opdrachten waren, maar ook andere facetten van de organisatie een belangrijke rol speelden”, legt Thomas uit. “Dit en de afwisseling van verschillende projecten en diverse klanten vond ik direct terug bij BearingPoint.”

Inmiddels maakt ze als consultant deel uit van het Data & Analytics-team van BearingPoint, een praktijk die gespecialiseerd is in alle facetten rondom het verzamelen en analyseren van data en het omzetten daarvan in waardevolle inzichten voor klanten. Zo legt de praktijk zich onder andere toe op data & analytics strategy, data governance, advanced analytics, data engineering & architecture, data visualization  en intelligent agents & automation.

Klik en culturele fit

Thomas voelt zich al helemaal thuis bij haar nieuwe werkgever, met wie ze “een klik en culturele fit” voelt. Ook krijgt ze binnen BearingPoint de kans om haar “ervaring en kennis binnen het marketingdomein te delen, maar ook om nieuwe ervaringen op te doen”, legt ze uit. “Zo kan ik projecten gaan doen die meer aan de operationele kant van een bedrijf zitten en mijn steentje bij gaan dragen in bijvoorbeeld het optimaliseren van processen.”