Ties Carbo versterkt data consultingpraktijk van Artefact

02 maart 2021 Consultancy.nl

Ties Carbo is begin februari gestart als Director bij de Nederlandse tak van digital en data consultancy Artefact. 

De voormalig BCG’er en Deloitter is aan boord gehaald om de Data Consulting-praktijk in Nederland verder uit te bouwen. Deze tak staat onder leiding van Managing Partner Arnold Struik, een voormalig partner bij SparkOptimus. “We zijn ontzettend blij met de komst van Ties. Het is weer een volgende stap in onze groei”, laat hij weten.

“We zien dat veel organisaties de ambitie hebben meer te doen met data en AI, maar nog moeite hebben dat goed handen en voeten te geven”, licht hij toe. “Dat voedt de vraag naar mensen die de businessstrategie kunnen vertalen naar een datastrategie met concrete, haalbare initiatieven en prioriteiten. En deze vervolgens ook succesvol implementeren in de praktijk. Met Ties hebben we er nu iemand bij die dit samen met het reeds bestaande team verder gaat versnellen.”

Ties Carbo, Director, Artefact

Carbo begon zijn carrière als cybersecurityadviseur bij Deloitte. Na twee jaar is hij naar Boston Consulting Group overgestapt, waar hij begon bij BCG Platinion. Vervolgens stapte hij over naar BCG (Technology Advantage), waar hij als projectleider aan de slag ging op het gebied van (digitale) transformatie. In deze rol adviseerde Ties multinationals over onderwerpen als datastrategie, advanced analytics, data governance en agile werken.

Na vier jaar BCG maakt hij nu de overstap naar Artefact. Het focusgebied van Artefact (‘We don’t talk about data, we act”), het ondernemende karakter, het groeipotentieel en de gezonde work-life-harmonie zijn zaken die hem over de streep trokken, zo geeft hij aan.

Carbo richt zich bij Artefact op strategie- en transformatieprojecten op het vlak van data en technologie, waarbij het menselijke aspect de aandacht krijgt die het verdiend. 

Artefact is een internationale dienstverlener (circa 800 professionals in 12 landen) gespecialiseerd in dataconsulting, datamarketing en digitale activatie. Het Nederlandse team is gevestigd in Utrecht.