Voormalig consultant Jaap Sluijter in bestuur van AtHand

01 februari 2021 Consultancy.nl
Meer nieuws over

Voormalig consultant Jaap Sluijter is benoemd tot Commercieel Directeur van AtHand, een specialist in het ontwikkelen van games voor het bedrijfsleven.

Jaap Sluijter is per vandaag begonnen aan zijn nieuwe rol, waar hij verantwoordelijk wordt voor het uitbouwen van het klantennetwerk van AtHand. In 2003 werd AtHand opgericht en sindsdien richt het bedrijf zich op het ontwikkelen van ‘serious games’, die bijdragen aan een continue, kwalitatieve ontwikkeling van medewerkers van organisaties.

Serious games worden vooral ingezet tijdens verandertrajecten. Denk aan het leren van nieuwe manieren van werken, of het verbeteren van de onderlinge samenwerking tussen afdelingen en collega’s. “Door actief in te spelen op intrinsieke motivatie en een veilige en stimulerende leeromgeving te faciliteren, maken deelnemers een indrukwekkende groei door”, legt Mischa Voogt, Managing Director van AtHand, uit.

Voormalig consultant Jaap Sluijter in bestuur van AtHand

Het Gamification-platform van AtHand, ACE!, bedient inmiddels meer dan 16.000 deelnemers van opdrachtgevers in tien verschillende landen. Tot de klantenkring van het bedrijf behoren partijen als Univé, De Friesland, KPN, T-Mobile, Sony en PwC. Aan Sluijter de taak om deze footprint de komende periode verder uit te breiden. Voogt: “Samen met Jaap gaan we onze nationale en internationale groeiambities verder vormgeven.”

Sluijter neemt jarenlange ervaring mee naar zijn nieuwe rol, opgedaan in de consultancy en in diverse lijnmanagementrollen. De afgelopen jaren heeft hij verschillende projecten uitgevoerd voor het ministerie van Buitenlandse Zaken. Daarvoor was hij een tijdje als ondernemer actief en was hij tien jaar werkzaam voor adviesbureaus Boer & Croon en CGI.

“Jaap combineert vele jaren expertise binnen de consultancy met projectervaring bij verschillende grote organisaties binnen onder andere de telecom- en energiesector. We kijken uit naar de samenwerking”, sluit Voogt af.

Gamification is een van de grootste trends binnen het veranderlandschap. Enerzijds omdat het leren leuk maakt – medewerkers vinden dit doorgaans een vervelende opgave – en anderzijds door de snelle opkomst van technologische mogelijkheden. Moderne serious games integreren traditionele spelvormen met slimme technologie, zoals apps en virtual reality, om tot een effectievere leeraanpak te komen.