Cognizant wordt titelsponsor van Aston Martin F1-team
Cognizant is een strategische samenwerking aangegaan met Aston Martin. Als nieuwe titelsponsor en innovatiepartner keert de wereldwijde ICT-dienstverlener samen met het iconische Britse automerk na zestig jaar terug naar het Formule 1-strijdtoneel.
Onder de naam ‘Aston Martin Cognizant Formula One Team’ wordt het nieuwe raceteam een uithangbord voor het Britse exclusieve automerk. Viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel en meervoudig podiumkandidaat Lance Stroll worden de twee coureurs die zullen gaan rijden voor het nieuwe Formule 1-team.
Als kersverse sponsor en digitale transformatiepartner zal Cognizant Aston Martin de komende jaren gaan ondersteunen. De meerjarige samenwerking moet een extra impuls geven aan de terugkeer van Aston Martin in de Formule 1. Cognizant versterkt het team met hoogwaardige IT-infrastructuur en softwareoplossingen. Daarmee gaat de sponsoring van het team door Cognizant verder dan een financiële bijdrage.
“Innovatie en technologie zijn de pijlers van een F1-team en deze samenwerking is meer dan enkel branding”, laat teambaas Otmar Szafnauet weten. “Met onze nieuwe fabriek in aanbouw zal de expertise van Cognizant waardevol zijn voor al onze IT-operaties en een bijdrage leveren aan onze prestaties op het circuit.”
Lawrence Stroll, voorzitter van het Aston Martin Cognizant Formula One Team (en vader van coureur Lance Stroll), is blij dat Aston Martin dit jaar weer zal meestrijden in de F1-arena: “De terugkeer van Aston Martin in Formule 1, na ruim zestig jaar, is een mijlpaal in de historie van de sport. Iedereen weet waar Aston Martin voor staat. Door aan Formule 1 mee te doen, brengen we de kernwaarden van het merk naar nieuwe plaatsen. We bouwen daarbij verder op de basis die vorige teams bouwden.”
“We zijn er trots op dit avontuur samen met Cognizant aan te gaan”, voegt hij toe. “Met de technische uitdagingen van de digitale revolutie kunnen we ons geen geschiktere, waardevollere partner voorstellen. Samen maken we Aston Martin één van de beste teams in de sport.”
Ook voor Cognizant biedt het partnership een mooie kans. CEO Brian Humphries kijkt uit naar de uitdaging: “We hebben er ontzettend veel zin in als titelpartner bij het Aston Martin Cognizant Formula One Team aan te sluiten. Onze merken hebben veel met elkaar gemeen. We zijn beide innovatieve, op de toekomst gerichte organisaties die snel vooruit willen.”
De topman ziet de samenwerking als een pure win-win: “We hebben focus en zijn koplopers in onze markten. We begrijpen de kracht van de huidige geavanceerde technologieën, en hoe je die gebruikt om unieke klantervaringen te creëren. Dit partnership gaat beide partijen enorm versterken.”
Cognizant geldt met ongeveer 300.000 medewerkers als een van ’s werelds grootste zakelijke en technologische dienstverleners op het gebied van IT, bedrijfstransformaties en digitale diensten. Het team helpt opdrachtgevers met het creëren en implementeren van een innovatievere en efficiëntere bedrijfsvoering. Dat doet het bedrijf vanuit 112 kantoren in 29 landen.