INFO helpt Greener met doorontwikkeling van digitale platform
Greener Power Solutions heeft INFO gekozen voor het begeleiden van een adviestraject voor de strategie en technologische architectuur voor de doorontwikkeling van het Greener digitale platform.
Het in Amsterdam gevestigde Greener is een leverancier van schone energie-oplossingen. Met de inmiddels 43 mobiele megabatterijen en slimme aansturingssoftware van Greener worden CO2-arme energieoplossingen gerealiseerd die normaal alleen met een dieselaggregaat opgelost konden worden.
Zo kunnen met behulp van de mobiele batterijen bijvoorbeeld netverzwaringen, tijdelijke stroomaansluitingen en laadpleinen voor elektrische voertuigen op een duurzame manier worden gerealiseerd. Een belangrijk onderdeel van de dienstverlening van Greener is het digitale platform waar klanten hun gehele energiehuishouding 24/7 kunnen bekijken, rapportages kunnen opvragen en data van eerdere projecten kunnen opvragen. Het zogeheten Greener Energy Management Systeem stuurt alle energie-assets lokaal en via het internet aan door middel van machine learning-technologie.
Om het digitale platform verder te ontwikkelen is INFO aan boord gehaald. Consultants en digitale experts van het adviesbureau hebben de taak gekregen om de architectuur uit te bouwen.
Cyrille Rentier, Director Business Development bij INFO, is verheugd met het aantrekken van de nieuwe klant. “Greener is een mooi voorbeeld van hoe technologie, data en super relevante dienstverlening een succesformule kunnen zijn. Een nieuw perspectief op een bestaande industrie, een business-kritisch technologieplatform en duurzaamheid zijn elementen waaraan INFO graag helpt doorontwikkelen.”
“Het digitale platform helpt Greener om toonaangevend te blijven in de markt van schone mobiele energievoorzieningen”, legt hij uit. “Wij zijn blij dat we daaraan kunnen bijdragen.”
Volgens een recente studie van TNO neemt de vraag naar een fossielvrije energievoorzieningen sterk toe. Het gebruiken van CO2-vrije energieoplossingen is een van de snelst groeiende segmenten binnen deze markt.
De Amsterdamse digital agency INFO werkt voor klanten als Adyen, Just Eat Takeaway.com, Greenwheels en GROWx.