Organisatieadviseur Lenneke Persons aan de slag bij Mediatic

23 oktober 2020 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Meer nieuws over

Mediatic heeft ervaren organisatie- en HR adviseur Lenneke Persons aangetrokken als Associate Partner. Richting de klanten van het PR-bureau uit Amsterdam zal Persons een strategische (projectmanagement)rol gaan vervullen. 

“Met haar jarenlange ervaring op het gebied van organisatiestrategie en verandertrajecten is Lenneke een mooie aanvulling op de rest van het team”, zegt Dennis Mensink, oprichter en eigenaar van Mediatic. “Haar komst is een versterking van Mediatic op strategisch gebied. Samen met Lenneke kunnen we ons uitgebreide portfolio aan opdrachtgevers nog beter van dienst zijn.”

Bij contentmarketing- en pr-bureau Mediatic werken communicatieprofessionals en oud-journalisten met brede kennis van on- en offline media. Het bureau is gevestigd in Amsterdam en is werkzaam voor klanten als Fujitsu, Baker McKenzie, Stichting DOEN, de Dutch Sustainable Growth Coalition, Macaw, Movir en de Universiteit van Amsterdam.

Ervaren (HR-)adviseur

Lenneke Persons kan terugkijken op een lange loopbaan binnen in het bijzonder de (HR-)consultancybranche. Zo werkte ze in haar vroege loopbaan onder meer vier jaar voor Atos Consulting, waar ze zich aanvankelijk bezighield met projecten gericht op procesoptimalisatie vanuit een financieel perspectief. Later voegde ze HR- en change managementexpertise toe aan haar skillset.

Vanuit die affiniteit met HR startte ze vervolgens bij Great Place to Work (GPTW), destijds nog een startende organisatie. Persons deed onderzoek bij bedrijven naar medewerkersvertrouwen en de cultuur van organisaties en adviseerde bedrijven hoe ze een ‘Great Workplace’ kunnen creëren.Lenneke Persons, Addociate Partner, MediaticVervolgens werkte Persons als senior consultant en trainer bij InContext Consultancy Group en deed ervaring op met het ontwikkelen van leiderschapsprogramma’s, verandermanagement en cultuurontwikkeling. Gedurende haar loopbaan lag de focus vooral op de interne organisatie, HR en cultuur.

In de zomer van 2016 besloot Persons te kiezen voor het zelfstandig ondernemerschap. Samen met Susanne Mensink, richtte ze adviesbureau Soulful Rebels op, een specialist in merkintegriteit die zich richt op het terugbrengen van authenticiteit, rebelsheid en energie bij organisaties. De afgelopen vier jaar hebben de twee ervaren adviseurs bedrijven onder meer als coach, projectmanager of op interim basis bijgestaan.

Aantrekkelijk voor klant en medewerker

Persons’ keuze voor Mediatic komt niet uit de lucht vallen. Vanuit Soulful Rebels heeft ze de afgelopen jaren al veelvuldig samengewerkt met het PR-bureau. Die samenwerking krijgt met de benoeming van Persons als Associate Partner nu een formeel vervolg. In haar nieuwe rol zal Persons haar strategische expertise gaan inzetten om ervoor te zorgen dat organisaties op basis van hun DNA werken aan medewerkersvertrouwen en klantvertrouwen.

“Ik vertaal dit door naar een passende manier van werken en een bijbehorende merkidentiteit, merkimago en positionering. De medewerkers zijn uiteindelijk de belangrijkste merkambassadeurs, dus zij moeten zich herkennen in het verhaal dat je vertelt. Samen met Mediatic ga ik bedrijven nóg beter helpen om aantrekkelijk te zijn voor zowel klant áls medewerker”, laat Persons weten in een reactie op haar nieuwe uitdaging.

Dennis Mensink sluit af: “Wat organisaties vertellen, moeten ze ook zíjn. Ofwel: ‘practice what you preach’. Lenneke gaat hen daarbij helpen.”