Pawlik breidt uit naar werving & selectie met nieuw label

09 oktober 2020 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Pawlik heeft zijn dienstverlening uitgebreid. Het adviesbureau levert nu ook werving- en selectiediensten door de lancering van Pawlik Recruiters.

Opgericht in 1996 is Pawlik een internationale zakelijke dienstverlener die actief is in Duitsland, Spanje, Oostenrijk, Hong Kong, China en Nederland. De Nederlandse praktijk (Pawlik Netherlands) bestaat uit een team van zo’n 20 consultants die zich specialiseren in vijf thema’s – sales excellence, organisatieontwikkeling, agile werken, leiderschapsontwikkeling en digitale transformaties.

Met de lancering van Pawlik Recruiters bedient het in Amsterdam gevestigde bureau nu ook klanten bij recruitmentvraagstukken, voor zowel vast als tijdelijk personeel. “Met meer dan 20 jaar ervaring op gebied van ontwikkeling van organisaties en medewerkers is werving en selectie een logische aanvulling op het dienstenpakket van Pawlik”, zegt Managing Partner Henk-Jan van Hees.

Christopher Muller, Partner, Pawlik Recruiters

Om leiding te geven aan het nieuwe label besloot Pawlik Christopher Müller aan te stellen als partner. Müller heeft een Duits-Deense achtergrond en heeft zich de afgelopen jaren genesteld in de recruitmentwereld. Over de positionering van Pawlik Recruiters zegt hij: “Wij zijn specialisten in het vinden van geschikt sales- en online marketingtalent, van junior specialist tot aan manager- en directieniveau.” 

De praktijk zal adviesdiensten gaan aanbieden onder de naam Recruitment Advisory. “Hiermee helpen we onze klanten met het zelf kweken van de benodigde recruitmentcompetenties. Zo stellen wij ze in staat om zelfstandig snel en gericht het juiste talent te vinden en aan zich te binden.”

De combinatie van recruitmentdiensten met adviesondersteuning zorgt volgens Müller voor een onderscheidende factor in de markt. “De traditionele recruitmentaanpak met het selecteren en versturen van cv’s is steeds minder van toepassing. Zeker in tijden van Covid-19. Bedrijven willen ook in hun eigen competenties investeren, zoals employer branding, online vindbaarheid en het behoud en voortdurende groei van goed personeel. Die ervaring hebben wij in huis.”