Vier jonge talenten lopen stage bij Hogenhouck m&a
Jaarlijks biedt M&A-adviesbureau Hogenhouck verschillende stageplaatsen aan ambitieus jong talent. In de afgelopen periode zijn vier stagiairs de gelederen van het bureau komen versterken.
“Hogenhouck is een organisatie waar kennis en ontwikkeling centraal staat. In het kader hiervan stellen we ieder half jaar meerdere stageplaatsen beschikbaar”, zegt Rik Stikkelbroeck, partner bij het bureau.
De meeste stagiairs komen aan boord met de ambitie om het fusie- en overnamevak te leren kennen. Stikkelbroeck: “Zij houden zich bezig met veel facetten van het proces. Ze maken bijvoorbeeld sectoranalyses en pitches, ze doen financiële analyses en helpen mee om informatiememoranda op te stellen. Ze worden betrokken in het gehele (ver)koopproces door het ondersteunen van de teamleden.”
Zo ook Tom Dortants, Lisa Boltje en Jason De Haas, die alleen tussen juli en september zijn begonnen aan hun halfjaarlijkse stage. Hogenhouck begeleidt jaarlijks meer dan vijftien deals, met een focus op transacties in de IT-, (groot)handel-, zakelijke advisering-, voeding- en lifestyle-sectoren.
Dortants heeft een bachelor International Business aan Maastricht University afgerond en is nu bezig met een Master International Management (CEMS). Boltje zit in de laatste fase van de studie International Business Administration aan de Erasmus University in Rotterdam. De Haas, tot slot, zit in de afrondende fase van zijn studie International Business aan de Haagse Hogeschool.
De vierde stagiair, Maren van der Burght, is aangetrokken om te ondersteunen bij de communicatie en marketing. Van der Burght studeert momenteel Communicatie, International Event, Music & Entertainment aan Fontys in Tilburg en wil zich verder ontwikkelen in het marketingvak. Ze houdt zich bij Hogenhouck ook bezig met onderzoek, waaruit een strategisch communicatieadviesplan moet komen rollen.