Accenture ontwikkelt app voor Red Bull motor race

01 december 2018 Consultancy.nl

Vorige maand vond de door Red Bull georganiseerde en 2018 editie van de Red Bull Knockout plaats, een motor race op het strand van Scheveningen.

De Red Bull Knockout series werden in het leven geroepen door Red Bull – het bedrijf achter het welbekende en gelijknamige energiedrankje dat in 1984 in Oostenrijk werd opgericht. Om het sportieve evenement, dat al sinds tientallen jaren wordt gehouden en sinds 2006 de Red Bull Knockout branding draagt, op een interactieve manier onder het publiek verder tot leven te brengen, zowel online als offline, besloot Red Bull om de hulp in te schakelen van Accenture.

Zelf staat Red Bull bekend om hun ’out of the box’- en ‘creative marketing’ activeringen die aanzetten tot actie, en om die reden lag ook voor deze specifieke campagne de lat hoog. Doelstelling was om temidden van al het ‘online lawaai’ massale aandacht voor het event te genereren en tegelijkertijd het spektakel van het circuit door bezoekers online te laten beleven.

Accenture ontwikkelt app voor Red Bull motor race

Het gezamenlijke projectteam van Accenture en Red Bull wendde zich tot virtual reality technologie om dit te realiseren. Een team van ‘extended reality’ (XR-) professionals co-creëerde en ontwierp een app – daarbij gebruikmaken van de meest recente in Android en iOS capaciteiten en ‘augmented reality’ (AR) – om zodoende een ‘3D immersive experience’ van de racebaan te creëren.

Het projectteam laat weten: “De ontwikkelde app biedt een ervaring die schaalbaar is en nieuwsgierigheid en opwinding wekt en creëert bovendien een unieke digitale merkbeleving. Het daagt gebruikers uit om hun eigen motor op het Scheveningse strand te besturen en zelf de uitdagingen van de baan te beleven – die op velerlei manieren beangstigend zijn. De gebruikers krijgen niet alleen de enorme heuvels en grote sprongen te zien waarmee de echte deelnemers in de race te maken krijgen, maar ervaren ook zelf de spanning van de algehele race.”

Om tot een oplossing te komen die zowel innovatief en schaalbaar is, alsook in staat is de met content overladen consumenten te activeren, is al een opgave op zichzelf, waarvoor teamwork en diepe technologische kennis nodig is, geeft Sebastiaan Veldman, Innovation Lead bij Accenture Interactive, aan. “Wij moesten echt de grenzen van de smartphone verleggen, door het vinden van de juiste balans tussen ‘performance’ en ‘experience’, wat voor ons een grote uitdaging vormde.”

Accenture wist het project af te ronden samen met een team van Accenture Nederland en met behulp van Accenture’s London XR Studio en het Newcastle Technology Center.

More on: Accenture
Netherlands
Company profile
Accenture is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Accenture is a Local partner of Consultancy.org in Middle East, Africa, South Africa, Netherlands and Canada.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.