The Next Organization ontwikkelt Marketing & Sales game

08 november 2019 Consultancy.nl

De Marketing & Sales game van The Next Organization wordt gebruikt door toonaangevende organisaties als Jaguar Land Rover en door business schools zoals Aston Business School en Copenhagen Business School om hun bedrijfsontwikkeling te versnellen. Yasin Sahhar van The Next Organization legt uit hoe de game organisaties vooruit kan helpen.

Na het ontwikkelen van het spel in eigen beheer, heeft adviesbureau The Next Organization haar Marketing & Sales game ingezet bij een aantal van zijn klanten in heel Europa. Deelnemers kunnen met het spel theorie en praktijk combineren om diepere inzichten te verkrijgen in optimale manieren van werken, vertelt Yasin Sahhar, Consultant en PhD-onderzoeker bij The Next Organization. “Het doel is om de kennis van mensen over marketing- en salesgerelateerde concepten naar een hoger niveau te brengen.”

De Marketing & Sales game kent verschillende rondes. In elke ronde worden deelnemers geconfronteerd met bestaande en nieuwe theorieën en concepten, die ze vervolgens onder de knie krijgen door het vervullen van uitdagende opdrachten. Alle opdrachten hebben betrekking op een real-life case. Deelnemers werken samen in groepen van drie tot zes personen om de opdrachten succesvol af te ronden.

The Next Organization ontwikkelt Marketing & Sales game

De groepen worden beoordeeld op harde en zachte vaardigheden en op kwalitatieve en kwantitatieve aspecten. In elke ronde krijgt iedere groep feedback op maat over hoe ze hebben gepresteerd. Op die manier leren deelnemers hoe ze hun aanpak tijdens het spel kunnen aanpassen. De game wordt afgesloten met een pitchpresentatie waarin drie experts de groepen beoordelen. De groep die op alle dimensies het best presteert is de winnaar van het spel. “De game zorgt voor een voorsprong op de concurrentie”, licht Sahhar toe. 

De game besteedt aandacht aan alle segmenten van marketing en sales, vertelt Sahhar: “In het marktsegmentatiedeel verdiepen deelnemers zich in het begrijpen van klantsegmenten en in het kiezen van de juiste segmenten. Vervolgens gaan deelnemers in op de customer journey en besteden ze aandacht aan kwesties als value-in-use, klantbehoeften en passende kanalen. Binnen het marktbenaderingsdeel is het van cruciaal belang om een aanpak te ontwerpen die de verkoop effectief verhoogt. Alle rondes werken toe naar een geconsolideerd businessplan en een overtuigende pitch.”

In essentie stimuleert de Marketing & Sales game het leer- en samenwerkingsproces, wat volgens Sahhar nuttig is voor deelnemers, onder meer omdat deelname bijdraagt aan gedragsverandering. “Deelnemers hebben een veilige leeromgeving waarin ze fouten kunnen maken. Hoewel gamification voor het spel wordt gebruikt, is de game volledig gebaseerd op real-life cases die een echte en unieke ervaring creëren.” 

Door de modulaire opbouw van de game kan deze specifiek worden afgestemd op de behoeften van een organisatie. “Als zodanig gaan deelnemers uitdagingen aan die zich binnen hun bedrijf voordoen. Deze win-winsituatie zorgt ervoor dat deelnemers zichzelf kunnen ontwikkelen, terwijl organisatorische uitdagingen eveneens kunnen worden opgelost”, besluit Sahhar.


Meer nieuws over

×
×
A.T. Kearney Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quantics Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst ResidentieProfs RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron TEN HAVE Change Management The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup