The Experience Professionals partner van ThoughtSpot
The Experience Professionals, een boetiekadviesbureau dat zich focust op customer experience, is partner geworden van technologiebedrijf ThoughtSpot en heeft zich daarmee gevoegd bij partijen als Accenture, Bain & Company, Cognizant, Horvath & Partners en Merkle.
ThoughtSpot is een aanbieder van AI-gestuurde zoeksoftware waarmee werknemers de miljoenen of zelfs miljarden datapunten kunnen doorzoeken die zich in hun bedrijfsactiviteiten bevinden. Met behulp van natural language processing en conversatieanalyses stelt de software van ThoughtSpot werknemers in staat zeer waardevolle inzichten op te doen, die aan hen worden gepresenteerd door middel van visuele rapportages.
Door alle werknemers van een organisatie in staat te stellen gemakkelijk gebruik te maken van het potentieel dat datagedreven werken in zich heeft, positioneert ThoughtSpot zichzelf als een ware game changer binnen het businesslandschap. De meeste van ThoughtSpots klanten zijn grote organisaties zoals autogigant Daimler, diamantenspecialist De Beers, bancaire instelling National Australia Bank en retailgigant Walmart.
De Benelux
In een poging zijn aanwezigheid in de Benelux te vergroten, heeft ThoughtSpot onlangs een nieuw bedrijf toegevoegd aan zijn negentigkoppig partnernetwerk. Partners spelen een sleutelrol in het ThoughtSpot-ecosysteem. Ze ondersteunen de klanten van ThoughtSpot bij het beter begrijpen hoe ze de software kunnen inzetten voor strategische inzichten (consultancypartners), hoe ze de software moeten implementeren (implementatiepartners), hoe ze de technologie moeten onderhouden (technologiepartners) en hoe ze het platform kunnen gebruiken en hosten (cloudpartners).
The Experience Professionals werd afgelopen jaar opgericht door Bart-Jan van Duijn-Versteden en Jeroen van Deurzen. De professionals – die beiden werkzaam waren voor Bain & Company – kunnen leunen op uitgebreide ervaring op het gebied van customer experience (CX). The Experience Professionals helpt klanten – van strategie tot en met implementatie – op het terrein van CX, employee experience (EX), customer journeys (CJ) en employee journeys (EJ).
Van Deurzen en Van Duijn-Versteden werkten eerder al samen met ThoughtSpot en zijn nu als gecertificeerd partner op zoek naar nieuwe oplossingen voor organisaties in Nederland, België en Luxemburg. Toni Adams, Vice President bij ThoughtSpot, reageert verheugd op het nieuwe samenwerkingsverband: “Door de ervaring die The Experience Professionals heeft met CX- en EX-transformaties te combineren met het ThoughtSpot-analyseplatform stellen we onze klanten in de Benelux in staat om hun activiteiten als nooit tevoren te verbeteren.”
Volgens Van Deurzen valt niet te ontkennen dat organisaties die hun teams met datagedreven inzichten ondersteunen een flinke voorsprong hebben op hun concurrenten: “Vooral omdat dit soort teams betere en meer gepersonaliseerde ervaringen kunnen bieden aan hun klanten, terwijl de organisaties zelf betere en meer gepersonaliseerde ervaringen kunnen bieden aan hun werknemers. Door opkomende technologie zoals cloud en IoT zijn de mogelijkheden om de klant- en werknemerservaring op grote schaal te verbeteren bovendien eindeloos.”
Van Duijn-Versteden besluit: “We hebben uit eigen hand ervaren dat de vraag naar data scientists om bijvoorbeeld customer journeys te verbeteren of om knelpunten bij klanten op te sporen verbazingwekkend hoog is. Voor de meeste datateams zijn er gewoonweg te veel opdrachten beschikbaar: ze komen om het in werk. Met ThoughtSpot kunnen we onze klanten de mogelijkheid bieden om zelfstandig data-inzichten te vinden om op die manier razendsnel een geweldige CX en EX te kunnen leveren.”