Florijnz helpt Annadiva met financiering van eigen lingerielijn

01 november 2019 Consultancy.nl

Florijnz Corporate Finance heeft lingerieretailer Annadiva begeleid bij het uitbouwen van zijn activiteiten. Na nauwkeurig onderzoek koos Annadiva ervoor om een samenwerking aan te gaan met het Bossche Investeringsfonds. Hierdoor kan Annadiva een eigen lingerielijn gaan ontwikkelen.

In 2011 richtte Mariëlle Van Werven haar bedrijf Annadiva op, een webwinkel voor beha’s met een grotere cupmaat. De afgelopen jaren is de organisatie van Van Werven flink gegroeid. Zo heeft Annadiva inmiddels fysieke winkels in Den Bosch en Nijmegen en daarnaast is het bedrijf online actief in Duitsland en België. Dit succes vroeg volgens Van Werven om een vervolgstap.

“Ik was me zo’n twee jaar geleden aan het oriënteren hoe ik Annadiva het beste verder kon laten groeien”, vertelt Van Werven. “In de retailbranche ga je al vrij snel denken aan distributie naar nog meer landen of een eigen merk. Misschien nog een uitbreiding door een overname van een andere partij of het verbreden van je assortiment. Ik merkte aan mezelf dat ik veel aan het proberen was, zoals herenboxershorts verkopen. Je komt dan echter snel tot de conclusie dat dat niet de doelgroep is waar Annadiva voor staat. Het was dus best lastig om de volgende stap zelf te bepalen.” 

In die periode kreeg Van Werven van haar man het advies eens met Hans Minnaar van Florijnz te gaan praten. “Dat was een goede tip. Ik heb nooit de intentie gehad om een groot bedrijf met personeel op te starten. Hier komt zoveel meer bij kijken. Ik ben nog steeds het liefste met het product bezig en de ontwikkeling daarvan. Dit begreep Florijnz meteen. Er zijn toen veel gesprekken geweest over wat ik wil, wat de mogelijkheden zijn voor Annadiva en hoe de markt in elkaar zit qua financiering en overnames”, aldus Van Werven. 

Florijnz helpt Annadiva met financiering van eigen lingerielijn

De juiste vervolgstap nemen

Uiteindelijk kozen Van Werven en Florijnz voor het Bossche investeringsfonds (BIF), een samenwerkingsverband van zes private investeerders. Zij zetten hun kapitaal, kennis en netwerk in voor veelbelovende en groeiende bedrijven in de regio Noordoost-Brabant. Het fonds wordt ook mede gefinancierd door de gemeente Den Bosch. “Ik ben verheugd dat de onderneming, die momenteel werk biedt aan zo’n dertig medewerkers in ‘s-Hertogenbosch, een extra impuls krijgt met de investering”, zegt Jan Hoskam, wethouder economische zaken van de gemeente Den Bosch. 

Door de nieuwe samenwerking met het BIF kan Annadiva nu een eigen lingeriemerk gaan ontwikkelen, vertelt Van Werven: “Met een eigen lijn vergroten we de keuze in lingerie voor vrouwen met een grote cupmaat. We willen een product bieden met een goede prijs-kwaliteit verhouding dat ook nog eens mooi is.” Maddy Goossens, een van de investeerders van het BIF, is positief over de toekomst van het lingeriebedrijf: “Naast de keuze om een eigen merk te lanceren zijn er diverse andere mogelijkheden om Annadiva verder te laten groeien.” 

Prettige samenwerking

“Het is een lang traject geweest. Florijnz heeft mij tijdens deze periode bij heel veel zaken goed geholpen”, laat Van Werven weten. “In het begin was dit vooral strategische advies van Hans, maar in een latere fase heeft Marieke Klaassen van Beurden [senior adviseur bij Florijnz, red.] echt heel veel waarde toegevoegd, letterlijk en figuurlijk. Ik ben door Marieke heel goed geholpen in de financiële ondersteuning toen mijn controller met zwangerschapsverlof was. Marieke heeft toen echt veel op zich genomen en heel veel dingen gedaan die normaal mijn controller zou doen.” 

Florijnz heeft Van Werven ook geholpen bij de voorbereidingen van de pitch voor de groeifinanciering. Het bureau heeft daarnaast zijn netwerk ingezet om met potentiële investeerders in contact te komen, geeft Van Werven aan: “Zonder de hulp van Florijnz had ik geen toegang gehad tot de benodigde kennis en de juiste contacten. Doordat Florijnz je begeleidt in het hele proces leer je welke richting je op moet gaan denken. Er zijn geen overhaaste dingen gedaan. Florijnz wilt niet snel geld verdienen maar zoekt altijd naar de beste langetermijnoplossing.”

Van Werven vertelt dat ze Florijnz beslist zou aanbevelen en legt uit waarom: “Er wordt echt goed gekeken naar jou als persoon en welke situatie voor jou het beste zal gaan uitpakken. Er wordt veel minder naar de cijfers onderaan de streep gekeken en dus veel meer naar ‘waar ben jij als ondernemer uiteindelijk gelukkig mee’. De professionals van Florijnz proberen met hun advies een duurzame toekomst voor een bedrijf van een klant te realiseren. Dat vind ik heel belangrijk. En zo krijg je uiteindelijk dus een situatie waarvan iedereen vrolijk wordt.”


Meer nieuws over

×
×
A.T. Kearney Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quantics Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst ResidentieProfs RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup