Deloitte Digital helpt jongerenorganisatie Kracht van Zuid
Deloitte Digital heeft jongerenorganisatie Kracht van Zuid geholpen bij de ontwikkeling van een onlinematchingplaform met als doel jongeren uit Amsterdam-Zuid in contact te brengen met bedrijven en organisaties.
Kracht van Zuid (KvZ) is een initiatief van Combiwel Buurtwerk, Stadsdeel Zuid en jongerenorganisatie Janivo Stichting om inwoners van uit Amsterdam Zuid tussen de tien en de drieëntwintig jaar oud te helpen bij het verwezenlijken van hun dromen of ze te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun talenten. KvZ wil daarmee beide gezichten uit Amsterdam Zuid, die van arm en rijk, bij elkaar brengen.
“Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar stage bij een bedrijf op de Zuidas, of als je graag zou willen dat een echte pro een videoclip opneemt voor jouw band, of als je een masterclass wil geven over het oprichten van je eigen bedrijf, dan kan je contact opnemen met de Kracht van Zuid”, aldus KvZ op zijn website.
Deloitte Digital, de digitale praktijk van het Big Four-kantoor, herkende zich in de ambities van KvZ en ondersteunde de jongerenorganisatie daarom bij de ontwikkeling van een online matchingplaform om jongeren uit Amsterdam-Zuid in contact te brengen met bedrijven en organisaties.
Het adviesbureau, dat zich via de Deloitte Impact Foundation aan KvZ heeft verbonden, wil met de samenwerking een tastbare impact maken op de stad. De stichting van het consultancykantoor stelt zijn medewerkers in staat om hun kennis, talent en energie belangeloos in te zetten ten behoeve van het maatschappelijke belang.
Het team van Deloitte Digital – bestaande uit Menno ter Wal, Muriël Kol, Laurens van Wonderen en Bob van den Berg – heeft ook bijgedragen aan het in kaart brengen van de klantreizen van de jongeren en bedrijven om te bepalen waar het online matchingplatform aan moest voldoen.
“Vanuit mijn betrokkenheid bij de aanpak van eenzaamheid in Amsterdam maakte ik kennis met Kracht van Zuid”, vertelt Ter Wal, die binnen Deloitte de rol van Senior Manager vervult. “Het denken vanuit kracht en het idee om jongeren te verbinden aan bedrijven en organisaties sprak me enorm aan. Hiervoor is een goede online omgeving onmisbaar. Het is super dat we daar aan hebben kunnen bijdragen.”