Data science-bureau AnalitiQs koopt onderzoeker No Ties

26 september 2019 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

De Amsterdamse data science-specialist AnalitiQs heeft No Ties overgenomen, een boutique speler in opinie- en consumentenonderzoek. 

Door de krachtenbundeling ontstaat een bureau met een team van twintig professionals. Naar de buitenwereld toe verandert er de komende periode niets – beide partijen blijven onder hun eigen naam opereren. 

AnalitiQs is gespecialiseerd in human resource analytics, en helpt klanten in het publieke en private domein met het benutten van people analytics om hun strategie-executie en bedrijfsvoering te verbeteren. Het bedrijf werd in 2012 opgericht door Gido van Puijenbroek – die eerder human resource analytics-ervaring opdeed bij Kirkman Company en multinationals zoals Ahold, AkzoNobel HSBC and NXP – en Irma Doze, die eerder werkzaam is geweest voor onder meer EY VODW, ING en TomTom.

Het team van AnalitiQs en No Ties

No Ties werd in 1996 opgericht en legt zich toe op het helpen van onderzoeksbureaus, bedrijven en overheidsinstellingen met het doorvoeren van veldonderzoek. Het in Amsterdam gevestigde marktonderzoeksbureau maakt gebruik van zijn Peil.nl-database om onderzoek te doen naar politieke en maatschappelijke onderwerpen, en gebruikt daarnaast zijn ‘InVotes’-platform om meningen te verzamelen rondom de kwaliteit van diensten en/of producten van organisaties. No Ties heeft onder andere opdrachten vervuld voor bedrijven als Ahold, NOS en Rabobank.

De twee bedrijven werkten al enkele jaren samen aan gezamenlijke projecten. Voortbouwend op hun vruchtbare samenwerking hebben ze deze met de overname nu formeel bekrachtigd. Door de genomen stap breidt No Ties zijn dienstverlening uit met datamanagement, rapportages en analyses, terwijl het een keur aan marketing & customer intelligence- (een arbeidsmarktpanel) en human resource (employee survey platform)-diensten toevoegt aan het portfolio van AnalitiQs.

“Op deze wijze kunnen wij onze klanten nog beter helpen om te luisteren naar de stem van medewerkers en de arbeidsmarkt. De data verzameld uit onderzoeken kunnen worden gekoppeld aan data uit andere bronnen, zoals een klant- of HR-systeem. Zo verkrijgen klanten nog diepere inzichten uit dashboards en analyses”, stelt Gido van Puijenbroek, Managing Director & HR Analytics Consultant bij AnalitiQs.