Cobra CRM wordt Silver Consulting Partner van Salesforce

11 april 2019 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Cobra CRM, een gespecialiseerd bureau voor Salesforce CRM, heeft van Salesforce de officiële Silver Consulting Partner-status gekregen. “Wij zijn erg blij met de erkenning en de samenwerking. Samen kunnen we op deze manier het uiterste voor een klant realiseren”, zegt Vincent Revenboer, directeur Cobra CRM. 

Revenboer richtte Cobra CRM op in 2014, na eerder ervaring te hebben opgedaan bij softwarebedrijf Exact en HR-dienstverlener Randstad. “Wij geloofden al vroeg in de kracht van Salesforce.” Vandaag de dag is Salesforce een van de meest gebruikte systemen wereldwijd voor sales en marketing en customer relationship management. De oplossingen van het de softwareontwikkelaar helpen bedrijven met het identificeren van hun klanten, het opstellen van salesstrategieën, het monitoren van marketing- en salesinspanningen en het verbinden en creëren van betrokkenheid bij klanten, vanaf het eerste klantcontact tot en met customer service.

Cobra CRM helpt bedrijven en onderwijsinstellingen met het ontwerpen en implementeren van Salesforce. “Dit doen we door advisering, implementatie en het trainen van de organisatie”, vertelt Revenboer. Met succes, want vandaag de dag werkt het IT-adviesbureau uit Zwolle voor circa 40 bedrijven, waaronder Engie, Ten Cate, GreenFields, Apollo Vredestein, De Hogeschool van Amsterdam, Landstede en Aventus. “We werken nauw samen met de klant om tot het gewenste resultaat te komen.”

Cobra CRM wordt Silver Consulting partner van Salesforce

Cobra CRM’s sterke trackrecord heeft er toe geleid dat het bedrijf nu beloond wordt door Salesforce, dat Cobra CRM heeft gepromoveerd tot Silver Consulting Partner. Salesforce kent vijf niveaus binnen zijn consulting partnership-programma. De partnerniveaus zijn toegespitst op de hoeveelheid Salesforce-werk en het trackrecord van de organisatie. “Dit is een bevestiging voor het harde werken van afgelopen jaren en een erkenning van onze diepe kennis en expertise”, aldus Revenboer over de verkregen status als Silver Partner in Nederland.

De naam van het bureau is opvallend genoeg een afgeleide van de avant-gardebeweging van kunstenaars uit Denemarken, België en Nederland. CoBrA is een acroniem voor Copenhague, Bruxelles, Amsterdam. De Cobra-kunstenaars waren van 1948 tot 1951 actief en wensten in hun werk een vrije en spontane uitdrukkingswijze, maar de vier oerelementen – vuur, lucht, water, aarde – bleven extreem belangrijk. 

Revenboer: “Cobra CRM ziet het inzetten van CRM als een kunstvorm waarbij de basis extreem belangrijk blijft. De bedrijfsdoelen en de gewenste conversies van onze klanten vormen deze basis. De invulling van de CRM per bedrijf verschilt echter enorm. Hierbij komt spontaniteit om de hoek. Vrije invulling van de wensen, maatwerk implementaties en buiten de kaders denken zijn voor de medewerkers van Cobra CRM erg belangrijk.” 

Afgelopen maand werd ook Sforza, een IT-adviesbureau uit Maastricht, gepromoveerd tot Silver Consulting Partner van Salesforce.