The Next Organization trekt Pim Menkveld aan als Consultant

23 november 2018 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Meer nieuws over

Pim Menkveld heeft zich aangesloten bij The Next Organization. In de rol van Strategisch Consultant helpt hij opdrachtgevers van het organisatieadviesbureau toekomstgericht te worden.

“Deze maand verwelkomen wij Pim Menkveld in ons team”, laat The Next Organization enthousiast weten. “Met zijn achtergrond in strategie, innovatie en datagedreven businessmodellen gaat hij bij ons aan de slag als strategisch consultant.” Het bureau voegt toe dat Menkveld zich in de afgelopen jaren breed heeft ontwikkeld op het gebied van (marketing)strategie, innovatie en datagedreven businessmodellen: “Zo behaalde hij zijn bachelor in International Marketing Management aan de NHTV Breda Cum Laude met een scriptie over consumentenvertrouwen in een digitale wereld. Tijdens zijn bachelor studeerde Pim ook een semester in Bournemouth, Engeland en deed hij kennis op in de automotive en consultancy.” 

Vervolgens volgde hij een master in Marketing Intelligence & Marketing Management aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar hij eerder dit jaar afstudeerde met een scriptie over de langetermijn-effectiviteit van verschillende marketingkanalen in de FMCG-industrie. Gedurende zijn studietijd werkte Menkveld ook zo’n tweeënhalf jaar voor marketing- en mediaplatform Emerce, eerst als Marketing Medewerker en daarna als Startup Coordinator Events. Nu hij zijn opleiding heeft voltooid, is hij begonnen bij The Next Organization: “Aangevuld met ervaring bij een internationale uitgever in tech, media & e-commerce is het zijn doel om organisaties toekomstgerichter te maken”, aldus zijn kersverse werkgever. “Als Strategisch Consultant bij The Next Organization realiseert hij dit met zowel een creatieve als analytische aanpak.”

The Next Organization trekt Pim Menkveld aan als Consultant

“In de loop der jaren heb ik me volledig verdiept in alle aspecten van marketing en communicatie vanuit een internationaal perspectief”, vertelt Menkveld zelf. “In mijn master heb ik die kennis uitgebreid met academische en bedrijfskundige vaardigheden door me meer te specialiseren in business management, strategie en marketing intelligence. Vooral laatstgenoemde is erg interessant en met deze specialisaties is het mijn doel om een brug te slaan tussen alfa en beta. Met andere woorden; het combineren van creativiteit en data. Maar ook een brug tussen weten wat te vragen en weten hoe het te meten en terugkoppelen.” 

Hij is met veel plezier begonnen bij The Next Organization, dat commerciële organisaties vooruithelpt door vanuit klantperspectief de marketing- en salesactiviteiten te optimaliseren en te innoveren. “In combinatie met mijn passie voor bedrijfs- en marketingstrategie, innovatie, onze digitale wereld, reclame, social media, technologie en trendwatching, probeer ik in mijn rol bij The Next Organization de toegevoegde waarde van uw bedrijf te vinden, nu en in de toekomst”, aldus Menkveld. “Ik word gekarakteriseerd door waarden als streven naar het hoogste, kwaliteit, hard werken, leiderschap, gestructureerd, maar ook sociaal en altijd in voor een dolletje”, besluit hij.