The Next Organization breidt klantgerichtheidsprogramma uit naar UK

31 mei 2018 Consultancy.nl

Het onderzoeksprogramma van The Next Organization is sinds kort ook beschikbaar voor Britse bedrijven die innovatie in hun marketingafdelingen willen versterken. De initiatiefnemers stellen dat middels deelname aan het programma – dat luistert naar de naam ‘Value Proposition Research Program’ – waardevolle inzichten kunnen worden verkregen om de klantgerichtheid binnen een organisatie verder te optimaliseren.

Nieuwe trends en technologieën in het professionele landschap zorgen voor snelle veranderingen in de behoeftes van klanten. Dit resulteert in snel evoluerende bedrijfscontexten, waarbinnen veel organisaties het moeilijk vinden om zelfstandig te navigeren door het snel veranderende landschap en toekomstbestendige bedrijfsmodellen in hun DNA op te nemen.

Een gebied dat erg wordt beïnvloed door dergelijke ontwikkelingen is dat van de klantgerichte operaties. Deze staan niet alleen onder druk om te transformeren om zo aan de nieuwe eisen te voldoen, maar zijn eveneens bovenaan de bestuurskameragenda komen te staan. Onderwerpen als customer excellence en klantenservice zijn steeds belangrijkere strategische factoren geworden in het voorblijven van de concurrentie: “Het is tegenwoordig van cruciaal belang dat bedrijven klantgerichter worden, een diepgaander inzicht krijgen in hun klanten en dit centraal stellen bij het creëren van waarde”, vertelt Yasin Sahhar, consultant en PhD-onderzoeker bij The Next Organization (TNXTO).

TNXTO werd opgericht en 2010 en ondersteunt organisaties bij het verbeteren van hun commerciële prestaties door middel van innovatieve en geoptimaliseerde bedrijfsmodellen, met een focus op strategie, marketing, verkoop en digitaal. Het hoofdkantoor van het adviesbureau is al enige tijd gevestigd in het Gooische Bussum, maar het bedrijf is inmiddels bezig met internationale uitbreidingen naar onder andere de UK (Londen) en Ghana (Accra).

TNXTO lanceert klantgerichtheidsprogramma voor in Londen gevestigde organisaties

Vanuit het Nederlandse kantoor van het adviesbureau werd even geleden het zogenaamde ‘Value Proposition Research Program’ (VPRP) voor het eerst uitgerold. “Verschillende organisaties hebben zich bij ons programma in Nederland aangesloten – waaronder Thales, CED en Riwal – om klantgerichter te worden. Momenteel hebben we besloten het programma ook aan de andere kant van de Noordzee te lanceren”, zo laat Sahhar weten, die verantwoordelijk is voor de Britse lancering van VPRP. Hij voegt toe: “Organisaties gevestigd in Londen worden uitgenodigd om deel te nemen.”

Klantgerichter worden

“Door deel te nemen aan dit eenjarige onderzoeksprogramma, raken organisaties bekend met de nieuwste kennis op het gebied van marketing en worden ze uiteindelijk pioniers in klantgerichtheid. Een beter begrip van iemands klanten maakt de weg vrij voor het aanbieden van innovatievere en aantrekkelijkere producten en diensten, die een positieve invloed zullen hebben op de prestaties van een organisaties”, aldus Sahhar.

De essentie van het programma is volgens de organisatoren een nieuw perspectief rondom het concept waarde, genaamd: ‘value-in-use’. Sahhar: “Het maakt een meer integraal en diepgaander begrip van klantinzichten mogelijk. Het gebruik van deze aanpak, van strategie tot uitvoering, verbetert de waardebeleving van de klant. Daarnaast richt het programma zich op hoe organisaties succesvol onderdeel kunnen worden van het waardecreatieproces van de klant. Met andere woorden: organisaties kunnen met hun klanten gezamenlijk waarde creëren.”

Het fundament van het onderzoeksprogramma wordt ondersteund door wetenschappelijk onderzoek dat is ontwikkeld in samenwerking met de Universiteit Twente. Daarnaast werkt het programma samen met bedrijven om praktische kennis toe te voegen aan het academische fundament.

Zowel Nederlandse als Britse organisaties die meer informatie willen over het VPRP, kunnen rechtstreeks contact opnemen met Yasin Sahhar.

Nieuws