Onderzoeksbureau Totta Research koopt analytics specialist CustomerPulse

27 april 2018 Consultancy.nl

Onderzoeksbureau Totta Research heeft analytics-specialist CustomerPulse overgenomen. Klanten van de nieuwe combinatie kunnen volgens de partners profiteren van de complementaire expertisegebieden van beide bureaus. Waar Totta Research excelleert in klantonderzoek, is CustomerPulse onder meer gespecialiseerd in gedragsanalyses.

Als gevolg van de krachtenbundeling, zal het in Zeist gevestigde CustomerPulse – een boutique bureau dat zich onder meer toelegt op spraakherkenning, marktonderzoek en big data – voortaan verder gaan onder de naam Totta Research. Door de overname zal het team van Artificial Intelligence specialisten en consultants van CustomerPulse zich bij het team van Totta Research voegen. Opgericht in 2013 en met 36 medewerkers in dienst is Totta Research een marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in onder meer customer experience, branding en benchmarking.

Totta Research | CustomerPulse

Volgens Tim Barenbrug, eigenaar van CustomerPulse, is de strategische overname tot stand is gekomen vanuit het belang van analyses: “Waar traditioneel klanttevredenheid wordt gemeten door klanten om een cijfer te vragen, komt de nadruk steeds meer te liggen op het analyseren van klantgedrag.” Hij voegt toe: “De integratie van de specialisaties van Totta Research en CustomerPulse past in de bredere trend van het koppelen van verschillende databronnen.”

Dat stelt ook Bart Wichers, commercieel directeur van Totta Research, die aangeeft dat de overname in lijn ligt met Totta’s bredere strategie om databronnen te combineren met onderzoeksgegevens om (klant)gedrag inzichtelijk te maken: “We zijn daarom erg blij met de overname, die heel goed past bij de door ons ingeslagen weg om betere inzichten te krijgen door het daadwerkelijke gedrag te bekijken.”
Totta breidt uit met speech & text analytics!Als voorbeeld wordt het benutten van speech analytics genoemd, een van de expertisegebieden van CustomePulse. Barenbrug: “Het is de ultieme vorm van het analyseren van de customer experience: een klant belt uit eigen beweging en geeft in een gesprek exact weer wat hij of zij van de organisatie vindt. In woorden, maar ook in toonhoogte bijvoorbeeld. Dit is informatie die uit het hart komt en niet valt te imiteren in een vragenlijst.”

Customer Experience

Met de toevoeging van dit expertisegebied van CustomerPulse, kan Totta Research volgens Barenbrug de klantervaring naar een hoger niveau tillen: “De Speech & Tekst Analytics oplossingen van CustomerPulse maken telefoongesprekken inzichtelijk. Met behulp van Artificial Intelligence worden gesprekken geclassificeerd en geanalyseerd , waarna er concrete verbeter- en actiepunten worden opgesteld. Hiermee zijn de diensten van CustomerPulse een perfecte aanvulling op het portfolio van Totta Research.“

Wichers licht verder toe: “De telefoongesprekken die plaatsvinden tussen de klant en het bedrijf, worden geanalyseerd. We analyseren de gesprekken zelf, in plaats van dat we achteraf vragen hoe de gesprekken zijn verlopen en ervaren. Hiermee bieden we veel beter inzicht in hetgeen consumenten daadwerkelijk zeggen, vinden en beleven.” Barenbrug voegt toe: “Het unieke aan deze combinatie is dat we een compleet beeld van de klant kunnen leveren. We brengen de kwantitatieve resultaten van het marktonderzoek en de kwalitatieve inzichten die we uit de telefoongesprekken halen, bij elkaar.”

Beide partijen zijn ervan overtuigd dat de samensmelting van expertise ervoor zal zorgen dat Totta Research een “unieke positie in het marktonderzoekslandschap” gaat innemen. “De combinatie gaat het klantonderzoek van de toekomst opleveren”, besluit Barenbrug.

Gerelateerd: De 50 grootste marktonderzoeksbureaus van Nederland.


Meer nieuws over
×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Ngenious Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners Prowareness PwC Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization TIC Advisory Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup