Marieke van Echtelt Managing Director van DVJ Insights en Novio Research

06 april 2018 Consultancy.nl

Marieke van Echtelt is benoemd tot Managing Director van DVJ Insights en Novio Research, beiden onderdeel van DVJ Research Group. Van Echtelt is de eerste die deze dubbelrol op zich zal nemen – de nieuwe functie is volgens de twee onderzoeksbureaus nodig om de groeidoelstellingen van beide onderdelen te kunnen versnellen.

Opgericht in 1996 is DVJ Insights een wereldwijd full service-marktonderzoeksbureau. Van oorsprong gericht op muziekonderzoek is de focus van het onderzoeksbureau in de loop der jaren verschoven naar andere terreinen. Anno 2018 zijn expertisegebieden van DVJ onder meer marktonderzoek, analytics, consultancy, branding, advertising en media. DVJ Insights maakt onderdeel uit van de DVJ Research Group, waartoe sinds 2007 ook Novio Research (voorheen NovioData) behoort. Van oorsprong werd Novio Research opgericht als specialist op het gebied van dataverzameling, om in 2012 zijn dienstverlening uit te breiden naar ondersteuning op het gehele onderzoekstraject, van het ontwerpen van een vragenlijst tot het opstellen van rapporten. Sinds 2015 biedt Novio Research tevens gestandaardiseerde en intelligente onderzoeksproducten aan.

Volgende groeifase

De afgelopen jaren heeft DVJ Research Group, dat behoort tot de grotere marketing intelligence-bureaus van ons land, een sterke groei doorgemaakt. Om de verdere groei van DJV Research Group in goede banen te leiden en zowel DVJ Insights als Novio Research naar een volgende fase te brengen, besloot het managementteam een ervaren professional aan boord te halen*. Het gaat om Marieke van Echtelt, die sinds afgelopen maand zowel DJV Insights als Novio Research leidt, in de rol van Managing Director. Speerpunt in het beleid voor de komende jaren is het investeren in kwaliteit (van mensen en producten), effectiviteit en efficiency (van de bedrijfsvoering).

Van Echtelt kan bogen op een jarenlange carrière waarin ze uitgebreide ervaring heeft opgedaan op het snijvlak van media, advertising, (media)research en strategie. “Het veranderende medialandschap, consumptiegedrag van content, de nieuwe verdienmodellen, toetreding van spelers en de transformatie van bestaande spelers maken het voor mij interessant om in deze branche te werken”, schrijft Van Echtelt op haar LinkedIn-pagina.

Marieke van Echtelt, Managing Director

Marieke van Echtelt

Na in 2006 haar loopbaan te zijn begonnen als onderzoeker bij NPO, volgde een jaar later de overstap naar reclamestichting STER, waar ze ruim tien jaar heeft gewerkt in verschillende rollen. Gestart als Marketanalyst en vervolgens als Senior Marketanalyst, groeide Van Echtelt bij STER door naar de functie van Researchdirector en maakte ze deel uit van het managementteam. Tot voor kort en in haar laatste jaar bij STER, heeft Van Echtelt als Manager leiding gegeven aan Strategie & Innovatie, een afdeling met achttien medewerkers en bestaande uit de teams Digital Sales, IT & Innovatie en Strategie & Projecten.

Van Echtelt vertelt waarom ze de overstap naar DJV heeft gemaakt: “De grote aantrekkingskracht van DVJ Insights is wat mij betreft de unieke visie op onderzoek en de fase waarin DVJ Insights zit. De onderzoeksmethoden lokken mij vanuit mijn expertise en de organisatie vanuit mijn drive om elke dag mijn werk beter te doen dan gisteren. Daarbij komt dat iedereen natuurlijk onderdeel wil zijn van een succesverhaal, ik ook. Mijn ambitie is de groeicurve van DVJ samen met al mijn nieuwe collega’s voort te zetten. Hierbij hoort een passende organisatie met de beste producten en de beste mensen. Aan mij om dit binnen de organisatie te begeleiden. En natuurlijk zal ik net als alle andere collega’s mijn bijdrage leveren om onze klanten te adviseren op basis van de insights.”

Meer structuur en organisatie

CEO Lucas Hulsebos van DVJ Insights toont zich verheugd over de komst van de nieuwe Managing Director en zegt in een reactie: “De snelle groei van DVJ Insights en Novio Research vraagt om meer structuur en organisatie waarbij onze drive naar innovatie en toegevoegde waarde blijft bestaan. De grootte van het bedrijf bepaalt de noodzaak voor een dergelijke nieuwe functie. De komst van Marieke valt ook samen met een verhuizing naar een groter kantoorpand. Vanuit een nieuwe werkomgeving kijken we naar de toekomst en we zijn dan ook erg blij met de komst van Marieke.”

Volgens Hulsebos neemt Van Echtelt bovendien een visie mee, die goed past in de langetermijnstrategie van DVJ Insights: “Binnen bedrijven werken disciplines veel nauwer samen en is steeds meer data beschikbaar. De kwaliteit van deze dataverzameling en -analyse is essentieel voor het creëren van waardevolle insights. DVJ helpt daarbij door de inzet van de beste onderzoeksmethoden en intelligente analyses. Daarom investeren wij in de kwaliteit van onze producten en zijn wij continu op zoek naar de beste mensen. Op deze manier kunnen wij nu en in de toekomst een bijdrage blijven leveren aan de groei bij onze klanten en hun merken.”

* Het management team van DJV bestaat uit: Lucas Hulsebos (CEO), Ronald Jansen (CMO), Jelle Quak (Team Lead Consultants), Willeke Franssen (Team Lead Research) en Simon McDonald (Managing Director UK).

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over