Joost Peters start als Consultant bij InContext Consultancy Group
In januari van komend jaar zal InContext Consultancy Group het team versterken met Joost Peters, een ervaren consultant en manager die de afgelopen bijna drieënhalf jaar bij KPN werkzaam is geweest als Engagement Manager.
Joost Peters kan bogen op meer dan tien jaar ervaring op het snijvlak van sales, productmanagement, verandermanagement en business development. In zijn vroege loopbaan werkte Peters ruim drie jaar als Junior Consultant bij Insights International, een specialist in project- en programmamanagement. Daar is hij betrokken geweest bij verschillende projecten in verschillende sectoren, waaronder in de zorg en finance.
In 2008 maakte hij de overstap naar telecomgigant KPN, waar hij als Commercieel Productmanager aan de slag ging. Ruim twee jaar was hij resultaatverantwoordelijk met het oog op de Nederlandse zakelijke markt voor vaste spraakdiensten, hield hij zich bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten en met het optimaliseren van het productportfolio.
In 2010 startte Peters binnen E-Zorg, een tak van KPN die zorgprocessen ondersteunt door het gebruik van IT-oplossingen. Als Sales Consultant was hij ongeveer een jaar verantwoordelijk voor sales, consultancy en business development. Vervolgens werd Peters aangesteld als Managing Director en gaf hij leiding aan een team van twintig fte’s. Hierna vervulde hij binnen KPN de rol van Manager Engagement, waar hij de schakel vormde tussen Sales & Operations ter bevordering van de samenwerking met de grootste corporate klanten van KPN.
De afgelopen drieënhalf jaar leidde hij vier business units: Business Consultancy, Test Management, Engagement Consultancy en KPN Event, een agile projectorganisatie die tijdelijke ICT-diensten levert. Terugkijkend op zijn lange loopbaan bij KPN geeft Peters aan: “De afgelopen tien jaar heb ik bij KPN ontzettend veel geleerd en samen met inspirerende collega's mooie resultaten geboekt voor onze klanten.”
InContext Consultancy Group
Onlangs besloot Peters een nieuwe uitdaging aan te gaan bij InContext Consultancy Group, waar hij per 1 januari 2018 het team zal gaan versterken. Gevestigd in Baarn bestaat het dienstenaanbod van het adviesbureau uit vier pijlers: Visie & Strategie, Change Management, Learning & Development en Performance Improvement.
De projecten van InContext bevinden zich op het snijvlak van de business (techniek, processen, businessmodel, marketing, verkoop, supply chain, finance, IT) en de mensen (houding, energie, competenties, motivatie, authenticiteit, verbinding, integriteit). Onder de klanten van InContext bevinden zich grote multinationals als Danone (zuivelproducent), ABB (energie en automatisering) en elektronicaconcern Philips.
Peters, die binnen InContext is gestart in de rol van Consultant, omschrijft het adviesbureau als een “zeer gedreven en enthousiaste club die organisaties en hun mensen helpt om het beste uit zichzelf te halen.” Hij licht toe: “InContext hanteert een werkwijze die zich het best laat omschrijven als onorthodox, gepassioneerd, gewetensvol, verrassend en zeer gefocust op meetbare resultaten. Een aanpak die mij op het lijf geschreven is!” “Vanaf het eerste gesprek afgelopen zomer voelde het goed, ik kan niet wachten om te starten!”, besluit hij.