KPMG breidt samenwerking met ServiceNow uit naar Nederland

06 december 2017 Consultancy.nl

De internationale samenwerking tussen KPMG en ServiceNow is uitgebreid naar Nederland. Samen zullen het Big Four accountancy- en advieskantoor en de vooraanstaande leverancier van cloud-based automatiseringsoplossingen voor IT-afdelingen intelligente oplossingen naar de Nederlandse markt brengen.

In 2012 gingen KPMG International en ServiceNow een strategische samenwerking aan. Met de bundeling van hun dienstenaanbod wilden de twee bedrijven organisaties helpen om hun IT-afdelingen te automatiseren en te transformeren. De softwareoplossingen van ServiceNow zijn gericht op het automatiseren van de IT-activiteiten van grote bedrijven en zijn volledig cloud-based. Met deze propositie speelt ServiceNow in op de problemen die bedrijven ondervinden met dure en inefficiënte legacy IT-systemen. KPMG werd toegevoegd aan het ecosysteem van dienstverleners die organisaties kunnen helpen met het succesvol implementeren van de cloud-based oplossingen.

In 2014 breidden de softwareleverancier en het Big Four-kantoor hun samenwerking uit met de opening van een innovatiecentrum in Denver, Colorado. In het gezamenlijke innovatiecentrum helpen KPMG en ServiceNow klanten om hun shared services systemen te transformeren met gebruik van het ServiceNow service automatiseringsplatform Het platform van ServiceNow geeft IT-afdelingen inzicht in het niveau van de door hen geboden dienstverlening. Dit stelt de IT-organisatie in staat om kennis, tijd en budget gerichter in te zetten en om vooraf de impact van incidenten, wijzigingen en projecten te bepalen.

KPMG breidt samenwerking met ServiceNow uit naar Nederland

Sinds de start van de samenwerking is KPMG uitgegroeid tot een van de grootste en belangrijkste implementatiepartners van ServiceNow. De accountants- en adviesorganisatie beschikt wereldwijd over meer dan 550 servicemanagement-experts en ruim 250 ServiceNow implementatiespecialisten.

KPMG Nederland en ServiceNow

In 2013 zijn ServiceNow en KPMG, samen met Paphos Group, een samenwerking gestart voor de uitrol van het ServiceNow-platform op de Nederlandse markt. Na jaren van succesvolle samenwerking hebben de twee partijen besloten hun samenwerking op de Nederlandse markt verder te formaliseren als strategische samenwerking. De nieuwe samenwerking is erop gericht gezamenlijk intelligente bedrijfs- en automatiseringsoplossingen op de Nederlandse markt te brengen en concentreert zich op de automatisering en integratie van niet-geconsolideerde IT-processen binnen bedrijven die efficiënter willen gaan werken.

De alliantie tussen de cloud-dienstverlener en de IT-consultingtak van KPMG houdt in dat KPMG zijn brede marktervaring en domeinspecifieke kennis gaat delen met ServiceNow. Tegenover klanten zal KPMG ServiceNow aanprijzen als belangrijkste leverancier op het gebied van IT Service Management (ITSM), IT Operations Management (ITOM), Global Business Systems (GBS), Security Operations (SecOps) en Governance Risk & Compliance (GRC) oplossingen. Op zijn beurt krijgt KPMG toegang tot de technologie van ServiceNow, dat KPMG bij klanten zal aanprijzen als strategische partner op het gebied van transformatiediensten. Een laatste speerpunt in de samenwerking is het helpen van klanten om hun cyberbestendigheid en houding ten aanzien van risico’s te verbeteren. Samen stellen zij klanten in staat om businessrisico’s te verminderen en om onduidelijke kosten te identificeren en verlagen.

Peter Paul Brouwers, Head of Technology binnen KPMG Nederland, vertelt: “We zijn enthousiast om onze branchedeskundigheid, klantennetwerk en serviceportfolio samen te brengen met het wereldwijde netwerk en de technologieoplossingen van ServiceNow. Dit creëert unieke waarde om onze klanten te ondersteunen bij het toepassen van best practices in de industrie, het uitvoeren van consistente en kosteneffectieve bedrijfsprocessen, en het verbeteren van hun bedrijfsarchitectuur.” Daniel Osterbergh, Head of channel EMEA bij ServiceNow, vult aan: “Door de toenemende druk op CIO’s om de digitale transformatie van hun bedrijven te leiden, is er sterke behoefte aan een strategisch partnerschap. De strategische samenwerking tussen ServiceNow en KPMG stelt ons in staat om op het gebied van ServiceNow hieraan te voldoen.””

Nieuws

Meer nieuws over