Voormalig consultant aan roer van technologiebureau EXLRT

03 februari 2017 Consultancy.nl

Het Nederlandse digitale technologiebureau EXLRT heeft de Amerikaan Karl Johnson, een voormalig consultant van Booz Allen en Accenture, benoemd tot Managing Director van de Amerikaanse praktijk. Johnson maakt de overstap van Experience Digital, een customer experience bureau in Washington DC.

Karl Johnson (34) heeft gedurende zijn meer dan 16-jarige carrière leidinggevende functies vervuld met zowel een technologisch als een consultancy karakter. Hij begon zijn loopbaan in 2000 bij Microsoft, waar hij zo’n vier jaar werkzaam was als software engineer. Vervolgens maakte hij de overstap naar de adviesbranche – Johnson werkte eerst bij Booz Allen Hamilton en vervolgens bij Cynergy Systems (overgenomen door KPMG Digital in de VS) en Avanade (een dochterbedrijf van Accenture).

Tussen 2011 en eind 2015 bekleedde hij de rollen van CTO bij big data SaaS bedrijf Venga en van SVP of Technology bij customer experience bureau Tahzoo Worldwide. Het afgelopen jaar was Johnson Managing Director van het Amerikaanse customer experience bureau Experience Digital.

Karl Johnson - EXLRT

In zijn nieuwe rol bij EXLRT, een digitaal technologiebureau met vestigingen in Nederland, de Verenigde Staten en Servië, wordt Johnson verantwoordelijk voor alle commerciële en operationele activiteiten op de Amerikaanse markt en voor de uitbreiding van het team. Daarnaast zal Johnson de afstemming en prioritering van de Amerikaanse investeringen doen. Hij zal gaan rapporteren aan global CEO Marc Vieleers.

Marc Vieleers over de aanstelling: “De technologische achtergrond van Karl, gecombineerd met zijn ondernemersvaardigheden, maakt hem de ideale managing director voor onze Amerikaanse vestiging. We hebben meerdere opdrachtgevers in de Verenigde Staten, die we nu nog beter kunnen ondersteunen. En we breiden hiermee onze aanwezigheid in de Amerikaanse markt verder uit.”

Over zijn nieuwe uitdaging zegt Johnson: “Ik heb ontzettend veel zin om bij EXLRT te beginnen. De Amerikaanse markt biedt enorme groeimogelijkheden nu grote bedrijven de digitale transformatie doormaken en de beste gepersonaliseerde digitale customer experiences willen bieden. Er zijn weinig technologiebedrijven die dit zo goed kunnen als EXLRT.”