Protiviti vernieuwt merk met nieuw logo, tagline en website
Protiviti heeft een rebranding doorgevoerd. Als onderdeel van deze stap heeft het wereldwijde consultancybureau haar merk voorzien van een nieuw logo met nieuwe kleuren en heeft het ook een nieuwe tagline geïntroduceerd. Ook heeft Protiviti de website visueel compleet vernieuwd en de gebruikerservaring geoptimaliseerd.
Met meer dan zeventig kantoren in meer dan twintig landen is Protiviti een van de grotere adviesorganisaties in het wereldwijde consultancylandschap. Het consultancybureau focust zich voornamelijk op onderwerpen in het finance, technologie, operations, data analytics, governance, risk en internal audit domein, en werkt voor opdrachtgevers uit zowel de private als publieke sector.
“Vooruitkijkend op 2017, het jaar waarin we ons vijftienjarig jubileum mogen vieren, vonden we het tijd om ons merk te vernieuwen”, vertelt Joseph Tarantino, President en CEO van Protiviti. Als onderdeel van de rebranding werden de kleuren van het logo aangepast (waarbij de mix van grijs en blauw plaatsmaken voor ofwel wit of donkergrijs), werd een nieuwe tagline geïntroduceerd: ‘Face the Future with Confidence’, en werden alle visuele componenten op de website in een nieuw jasje gestoken. Voor laatsgenoemde punt werd het eigen personeel ingeschakeld – zij mochten foto’s opsturen, variërend van hun eigen wereldreizen tot alledaagse foto’s. Veel van die foto’s zijn nu te zien op de nieuwe website en worden ook in andere marketinguitingen gebruikt.
“Wij leveren aan onze klanten geen standaard- of ‘stock’-oplossingen, daarom wilden we geen stockfoto’s gebruiken voor onze nieuwe identiteit”, legt Adam Todd uit, Vice President Marketing & Communications bij Protiviti. Hij voegt toe: “We waren zeer onder de indruk van de hoge kwaliteit en diversiteit van de door onze eigen mensen ingezonden foto’s.”
Naast de verbeterde visuals, zorgt de vernieuwde website van Protiviti er volgens Todd bovendien voor, dat er effectiever contact gemaakt kan worden met de verschillende stakeholders, waaronder klanten, partners, en werkzoekenden. Todd: “Het nieuwe design van de website verbetert de gebruikerservaring door eenvoudige navigatie, zoekfunctionaliteit en ‘mobile responsiveness’.”
Face the Future with Confidence
De nieuwe tagline benadrukt de betrokkenheid van Protiviti als het gaat om het leveren van toekomstgerichte inzichten en duurzame resultaten, geeft Tarantino aan. “Vanuit ons erfgoed kennen we de dynamische uitdagingen waarmee organisaties wereldwijd te maken krijgen. Onze consultants weten die kennis niet alleen in te zetten voor het oplossen van vraagstukken rondom wetgeving, risk en compliance, maar ook om onze klanten toekomstgericht te laten opereren. Dat denkvermogen raakt de kern van onze identiteit en vormt de onderscheidende waarde die wij onze klanten bieden. De rebranding bevestigt onze commitment om klanten te blijven helpen zich optimaal op de toekomst voor te bereiden.”