Studenten denken mee over strategie Stedelijk Museum

11 september 2015 Consultancy.nl

Van 7 t/m 9 oktober 2015 organiseert strategy consultancybureau McKinsey & Company een uitdagende Business Course voor topstudenten. Tijdens de business course zullen de deelnemers meedenken over de strategie van het Stedelijk Museum in Amsterdam. Daarnaast kunnen de deelnemers (derdejaars Bachelor- of Master- en PhD studenten) McKinsey en zijn professionals beter leren kennen. Aanmelden voor de McKinsey Business Course is tot uiterlijk 27 september mogelijk.

Binnen de Nederlandse kunst- en cultuursector is er anno 2015 veel aan het veranderen. Was de markt voor kunst en cultuur in 2009 nog goed voor €4,8 miljard, zo komen de inkomsten binnen de sector in 2015 naar verwachting op minder dan €4,6 miljard uit. Bovenop de teruglopende inkomsten binnen de branche is er ook een verschuiving zichtbaar van publieke sector inkomsten naar opbrengsten uit de private sector. Een analyse van de overheidsbestedingen aan kunst en cultuur toont aan dat deze tussen 2011 en 2015 met bijna €400 miljoen zijn gedaald. Deze kloof wordt voor een gedeelte gecompenseerd door hogere inkomsten uit de private sector.

Stedelijk Museum Amsterdam Business Course

Ook musea zien het landschap veranderen en krijgen te maken met een verschuiving naar nieuwe businessmodellen. Met de opkomst van onder meer digital, veranderende klantbehoeften, groeiende internationalisering van bezoekers en toenemende concurrentie vanuit het buitenland, krijgen ze te maken met strategische en complexe vraagstukken. Het zijn precies deze bovenstaande ontwikkelingen, die het decor vormen voor een van de nieuwste Business Courses van strategie consultancybureau McKinsey & Company, die van woensdag 7 t/m vrijdag 9 oktober wordt gehouden. 

Gedurende het evenement kruipen deelnemers drie dagen in de rol van McKinsey Consultant en proberen zij een creatieve oplossing te vinden voor een complex vraagstuk, waar het Stedelijk Museum Amsterdam momenteel mee kampt. Naast de uitdagende case maken zij kennis met de professionals van het gerenommeerde strategiekantoor en kunnen zij de sfeer proeven van het werken met een divers team en een echte klant. De Business course vindt plaats op het Amsterdamse kantoor van McKinsey en ook in het Stedelijk Museum zelf.
 
Voor de Business Course komen studenten van alle verschillende disciplines in aanmerking, die ofwel in het derde jaar van hun Bachelor zitten of bezig zijn met een Master of PhD. Verder wordt van de kandidaten verlangd dat zij goed in een team kunnen werken, creatieve oplossingen kunnen bedenken en vloeiend Nederlands spreken. Geïnteresseerden die aan bovenstaand profiel voldoen kunnen zich uiterlijk vóór 27 september aanmelden door hun CV en cijferlijsten (VWO en WO) te uploaden via de website van McKinsey. Op 2 oktober maakt het consultancybureau bekend welke studenten zijn geselecteerd voor deelname aan de business course.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup