McKinsey voegt SATMAP toe aan Solutions praktijk
McKinsey Solutions, de data analytics en software business unit van strategie consultancybureau McKinsey & Company, heeft een partnerschap afgesloten met SATMAP, een Noord-Amerikaanse software specialist die contact center technologie levert. Met de alliantie geeft McKinsey een impuls aan zijn call center en customer care dienstverlening.
SATMAP levert oplossingen voor inkomende en uitgaande call centers gebaseerd op het ‘behavioural matching’ concept. Hiermee is het bedrijf in staat om zowel de efficiëntie als de kwaliteit van gesprekken te verhogen. De software van SATMAP maakt gebruik van Big Data en kunstmatige intelligentie om klanten te matchen aan bepaalde medewerkers op basis van hun gedrag, met behulp van een gepatenteerd en volgens het bureau “markt leidend” algoritme.
“McKinsey Solutions is zeer verheugd SATMAP’s state-of-the-art oplossing aan onze klanten te kunnen aanbieden”, aldus Greg Phalin, Senior Partner bij McKinsey & Company. “SATMAP’s ‘enterprise behavioural pairing’ van klanten en werknemers levert tastbare voordelen aan bedrijven, via het verbeteren van de klantervaring, het verhogen van de omzet, en het verminderen van de bedrijfskosten”, voegt hij toe. Met de samenwerking breidt McKinsey Solutions zijn functionele footprint uit – de praktijk heeft nu meer dan 20 afzonderlijke tools verspreid over verschillende functies en sectoren – complementair aan de strategie en management consultancyvaardigheden van moederbedrijf McKinsey & Company.
Zia Chishti, bestuursvoorzitter van SATMAP, vertelt dat haar bureau “zeer blij” is met de alliantie, waar zij aan toevoegt: “Voor decennia staat de naam McKinsey synoniem aan nauwkeurige analyse en sterke expertise. Ons partnerschap met McKinsey Solutions zal beide organisaties in staat stellen om de connecties die onze klanten maken met hun klanten drastisch te verbeteren, door ondernemingen te voorzien van game-changing en nauwkeurig meetbare economische voordelen in het proces.”
Eversight
In november 2014 sloot McKinsey Solutions een partnership met Eversight, een verlener van op cloud gebaseerde sales-en marketingdiensten. Eversight’s dienstenaanbod wordt momenteel gebundeld met McKinsey’s Periscope propositie, die klanten inzicht biedt in belangrijke salesgegevens zoals de effectiviteit van pricing, trade promotions, en omzetmanagement.