Design Thinking ronde tafel

Event informatie

Bedrijf: Mobilee

Datum: 29 oktober 2019

Inschrijven voor: 29 oktober 2019

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Locatie: Schiphol

Bedrijf: Mobilee

Op dinsdag 29 oktober om 15.30 uur organiseert Mobilee de volgende Ronde Tafel Bijeenkomst bij KLM Schiphol met als thema 'Leunen op de kunst van het niet weten, Design Thinking'.

In tijden van transitie groeien de mogelijkheden, maar ook de uitdagingen. Waarbij we merken dat het mensen zijn die elke transitie maken of breken. Als veranderaar kom je dit elke dag tegen. Bezit wordt gebruik, centraal wordt decentraal, fossiel wordt duurzaam, standaard wordt maatwerk, betutteling wordt eigen regie. In veel domeinen wordt de oude orde verlaten zonder dat we precies weten hoe de nieuwe vorm gaat krijgen.

Wat als je hetgeen je gewend bent, ineens niet meer werkt? Hoe zorgen we voor meer mobiliteit zonder meer files? Hoe organiseren we een leven lang leren? Hoe kunnen ouderen veilig langer thuis wonen zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen? Hoe kunnen we gezonde, nieuwe leefgewoontes creëren en haalbaar maken voor iedereen? Vragen die niet beantwoord kunnen worden zonder anders te kijken naar de problematiek dan dat de afgelopen decennia ’normaal’ was. Dat kan door Design Thinking.

Design Thinking mindset

Veel meer dan een tool of een methode, is Design Thinking een mindset. Een manier van denken en werken die sterk leunt op de kunst van het niet weten. Een kunst die van pas komt bij complexe vraagstukken, waar vaak veel verschillende stakeholders bij betrokken zijn, vele factoren van invloed zijn en belangen niet eenduidig zijn. Vraagstukken dus die niet lineair zijn op te lossen. Veel verandervraagstukken in organisatie vragen zijn complex. Maar wat ìs dat nou eigenlijk, veranderen by design? Hoe doe je dat, hoe pak je dat aan en wat heb je dan nodig? We nemen je mee aan de hand van een case van KLM en laten zie hoe de Design Thinking mindset kan helpen om een complex vraagstuk -in dit geval wat de organisatie kan doen om ineffectief passagiersgedrag te beïnvloeden tijdens grote verstoringen op Schipol- te begrijpen.

Renske Bouwknegt

Renske Bouwknegt is partner bij Ideate, een Service Design Bureau. Ze is een creatieve service designer. Altijd nieuwsgierig naar wat mensen beweegt. Ze heeft ervaring in strategische marketing, innovatie en branding van diensten.

Christiaan van de Koppel

Renske zal samen met Christiaan van de Koppel, Customer Journey Manager van KLM laten zien hoe zij binnen KLM veranderingen aangevlogen hebben.

We worden ontvangen bij het Care Team, een minder bekend deel van KLM. Het Care Team is een belangrijk onderdeel van het 'KLM Emergency Response Plan' dat opgestart wordt bij calamiteiten. Dit team komt in actie bij ernstige calamiteiten zoals een vliegtuigongeval of kaping en geeft ondersteuning aan slachtoffers en hun familieleden. Daarnaast helpt het Care Team bij de communicatie tussen slachtoffers, hun familieleden en KLM. We worden kort rondgeleid in het Care center, onderdeel van het Operationeel Control Center van de KLM.

Agenda

15.30 | Inloop
16.00 | Start
16.15 | KLM 100 jaar en het Care Team
16.30 | Rondleiding
17.15 | Design Thinking: een andere manier om te kijken naar bestaande problematieken en complexe vraagstukken (Renske Bouwknegt, Ideate en Christiaan van de Koppel, KLM)
18.30 | Hapje eten
19.15 | Zelf als designers naar deze -of je eigen vergelijkbare- case kijken en als een ontwerper een oplossing ontwerpen
20.00 | Afronding
20.30 | Sluiting

Locatie

Building 201
KLM Operations Control Center (OCC)
Dakotaweg 9
1117 BW Schiphol-Oost (Schiphol)
Het Controlcentrum van KLM

Aanmelden

De bijeenkomst is exclusief voor genodigden.

Event informatie

Bedrijf: Mobilee

Datum: 29 oktober 2019

Inschrijven voor: 29 oktober 2019

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Locatie: Schiphol

×
A.T. Kearney Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Medical Business Projects Mercer Merkle Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Möbius Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quantics Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron TEN HAVE Change Management The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup