Bedrijven met klantbeloften verkopen meer en hebben blijere klanten. Ontdek hun geheim.
Wat delen Jumbo Supermarkten, Volkswagen en Interpolis? Ze hebben alle drie glasheldere klantbeloften.
En die hebben ze niet voor niets, want klantbeloften leveren bewezen resultaten.
Ontdek wat klantbeloften voor jouw organisatie kunnen betekenen. Reserveer nu je plaats voor de Kracht van Klantbeloften, een exclusief event (slechts 100 plaatsen beschikbaar) op dinsdag 26 november in Utrecht.
De kracht van de lat in dienstverlening
Neem de 7 zekerheden van de Jumbo, wie kent ze niet… Jumbo deed niks anders in haar dienstverlening voor en na de 7 zekerheden….maar: vanaf het moment van introductie werden ze ineens wel 3x het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland én steeg de omzet substantieel. En roepen klanten dat het daar altijd vers, snel, voordelig, ….is.
Interessant! Door heel expliciet te benoemen wat je klantbeloften zijn, wordt je toegevoegde waarde in de ogen van klanten dus veel tastbaarder. En daar word je beter van. Dat willen we allemaal….want te vaak is een bedrijf heel goed, maar hebben klanten dat niet door.
Opbrengsten
Leg dus altijd een lat. Oftewel; beloof heel expliciet wat klanten van je mogen verwachten. Dit biedt jouw organisatie vier belangrijke opbrengsten:
- Klanten willen je vaker kopen of willen bewust bij je blijven (door de beloften neemt bewezen hun gevoel van risico af en hun intentie tot ‘kopen’ of ‘JA zeggen’ of ‘willen’ toe).
- Klanten vinden je leuker (dat wat je doet wordt explicieter wanneer je het beloofd dus klanten weten wanneer ze blij kunnen zijn.
- Klanten gaan sneller klagen (en dat is heel goed nieuws, want daarmee helpen ze jouw dienstverlening mooier te maken. Ultieme vorm van co-creatie. Het is dus vooral dat bestaande klachten sneller geuit worden, in plaats van dat ze onder water blijven.)
- Medewerkers krijgen veel meer richting. Klantbeloften helpen niet alleen klanten, ze maken juist ook medewerkers duidelijk wat er van hen verwacht wordt. Het geeft richting over teams, kanalen en processen heen.
DWDD professor Erik Scherder vertelt je alles over de impact van een belofte op hersenen. Verder: praktijkcases en gastsprekers van Volkswagen, APG en a.s.r. Aan het eind van de middag weet je:
1. Hoe je winnende beloften formuleert
2. Wat de lessons learned zijn van bedrijven met ervaring
3. Hoe je jouw hele organisatie meeneemt in de beloften
Programma
12.00 13.00 Ontvangst met lunch
13.00 13.45 Aftrap van DWDD professor Erik Scherder: alles over beloften en de impact op hersenen.
13.45 14.45 Cases: Volkwagen, a.s.r., Interpolis, APG met feedback/interactie van Erik Scherder
14.45 17.00 Masterclasses en break-out sessies
17.00 17.30 Netwerkborrel
De belangrijkste informatie op een rij:
Event: De Kracht van Klantbeloften
Datum: Dinsdag 26 november
Tijd: 12.00 - 17.30 uur
Locatie: Het Spoorwegmuseum, Utrecht
Prijs: €195,00 (voor snelle beslissers, straks €295,00)
Zorg dat je er 26 november bij bent, eind augustus volgt meer informatie over het programma, de cases en de workshops!
Event informatie
Bedrijf: flowresulting
Datum: 26 november 2019Inschrijven voor: 25 november 2019
Type event: Workshop
Doelgroep: Professionals
Locatie: Utrecht