Transitiemanagement: De sleutel tot succes?

Event informatie

Bedrijf: Hospitality Group

Datum: 30 oktober 2018

Inschrijven voor: 29 oktober 2018

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Locatie: Amersfoort

Bedrijf: Hospitality Group

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Heb je al eens een transitie meegemaakt en wil je jouw ervaring vergelijken met die van anderen? Sta je juist aan de vooravond van een transitie en ben je benieuwd hoe je hierin meer succesvol kunt zijn, of ben je gewoon nieuwsgierig naar wat een transitie nou zo complex maakt? Kom dan op dinsdag 30 oktober naar het Open Atelier ‘Transitiemanagement: de sleutel tot succes?’.

Modernere werkvormen en andere huisvestingsvraagstukken, ambitieuze doelstellingen op thema’s als duurzaamheid, vitaliteit en flexibiliteit, de war on talent en snelle technologische ontwikkelingen vragen veel van de professionaliteit en het aanpassingsvermogen van facilitaire organisaties. De behoefte om hier samen met de beste facilitaire partner invulling aan te geven, zorgt voor een continue beweging in de markt van (her)aanbestedingen. De transitie is het proces dat volgt na de aanbesteding. Hierin implementeren organisatie en provider het nieuwe contract en leggen de fundering voor een jarenlange succesvolle samenwerking. Klinkt goed, maar hoe dan?

De impact van transitiemanagement

In het eerste deel van het programma neemt Aukje Oude Elferink jullie mee in de wereld van transitiemanagement. Aukje was verantwoordelijk voor de transitie van vele IFM contracten bij diverse opdrachtgevers. Haar kennis en ervaring zet ze nu bij Hospitality Group met veel plezier in om teams en organisaties te ondersteunen voor, tijdens en/of na het transitieproces. Zij geeft antwoord op de vraag hoe een transitie er precies uitziet en hoe deze past in de keten van outsourcing. Wat is de impact van een transitie op je eigen (regie)organisatie? Wat is de rol van zowel de opdrachtgever als provider hierin? Wat maakt dit zo’n uniek en complex proces? En wanneer is het eigenlijk geslaagd?

Global IFM outsourcing bij Philips

Daarna vertelt Guido Meijer, Directeur Global Facility Management bij Philips, over de recente global IFM outsourcing. Geleid vanuit Nederland heeft Philips begin dit jaar wereldwijd de overstap gemaakt naar twee facilitaire partners. Guido deelt openhartig zijn ervaringen en lessons learned met ons over hoe de aanbesteding en transitie zijn voorbereid en doorlopen. Hij vertelt over de uitdaging om met beide partners nu vanuit de transitiefase de volgende stap te zetten naar het realiseren van de ambities en doelstellingen op de in de aanbesteding geformuleerde thema’s. Mede door het internationale aspect een hele interessante case!

We hopen op aanwezigheid van een mooie mix aan professionals. We sluiten de middag af met een aantal prikkelende stellingen om ervaringen uit te wisselen, praktijkvoorbeelden te delen en elkaars vragen te beantwoorden.

Programma 30 oktober 2018

13.00 uur Ontvangst en kennismaking
13.30 uur Introductie transitiemanagement
Aukje Oude Elferink | Senior consultant Sourcing, regie & performance | Hospitality Group
14.30 uur Global IFM outsourcing bij Philips
Guido Meijer | Directeur FM | Philips
15.45 uur Pauze
16.15 uur Ervaringen delen en uitwisselen
17.00 uur Wrap up
17.10 uur Afsluitende borrel

Aanmelden

Nieuwsgierig? Meld je via onderstaand formulier aan voor het Open Atelier. Voor meer informatie kan je contact opnemen met Aukje Oude Elferink via a.oudeelferink@hospitality-group.nl of via 033 – 462 55 55.

 

Event informatie

Bedrijf: Hospitality Group

Datum: 30 oktober 2018

Inschrijven voor: 29 oktober 2018

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Locatie: Amersfoort

Events