Betekenisvol verbeteren in de zorg: de mens centraal!

Event informatie

Bedrijf: Symbol

Datum: 19 april 2018

Inschrijven voor: 18 april 2018

Type event: Seminar

Doelgroep: Bestuurders, lijnmanagers, senior HR- en Lean specialisten

Locatie: Bussum

Bedrijf: Symbol

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Het streven van veel (zorg)organisaties is om de cliënt centraal te stellen. Maar naast het welbevinden van de cliënt is ook het verhogen van het werkplezier van medewerkers in de zorg een belangrijk thema. De beste manier om beide te realiseren is door zowel met de ‘harde’ kant (het in kaart brengen en verbeteren van werkprocessen) als met de ‘zachte’ kant (gedragsverandering) aan de slag te gaan.

Thema

Hoe inspireer je medewerkers, én optimaliseer je (kernwaarden)gedrag en werkwijzen, zodanig dat cliënten zich prettig voelen en medewerkers plezier hebben in hun werk? Dat medewerkers mogelijkheden zien in plaats van de onmogelijkheden en hierin hun verantwoordelijkheid nemen. En zich ontwikkelen tot betekenisvolle mensen?

Wanneer?

Op 19 april organiseert Symbol in samenwerking met Buro2 een kosteloze bijeenkomst, gericht is op het creëren van eigenaarschap. Hiervoor nodigen we medewerkers van instellingen in de ouderenzorg, GGZ-instellingen en ziekenhuizen van harte uit! De bijeenkomst zal plaatsvinden in Bussum.

Doel

Op een inspirerende en interactieve manier leer je hoe ‘bewustzijn’ en ‘verantwoordelijkheid’ werken in de mindset van medewerkers en gaan we aan de slag met concrete oefeningen uit de praktijk.

Verder worden de drie principes uitgelegd die bepalend zijn voor het ontwikkelen van betekenisvolle medewerkers waarbij onderwerpen uit gedrag- en verbetermanagement volop aan bod komen.

Tot slot nemen we u mee in het optimaliseren van werkprocessen vanuit de Lean methodiek.

Voor wie

Bestuurders, lijnmanagers, senior HR- en Lean specialisten. Deze bijeenkomst geeft managers van afdelingen, bestuurders en specialisten inzicht om te komen tot duurzame verbetering en verandering in het gedrag en de werkwijze van medewerkers. Vanuit deze aanpak kunnen medewerkers zich ontwikkelen tot bevlogen, betekenisvolle mensen die waarde toevoegen aan zichzelf, elkaar en de organisatie.

Programma

13:00 Inloop en ontvangst met koffie en thee
13:30 Welkom en inleiding “Waarom stagneren veel verbeterprojecten?”
13:45 Workshop met als thema’s “drama- en geluksdriekhoek” en “prikkel-ik-reactie”.
Na de uitleg en toelichting van de theorie gaan we aan de slag in 2 groepen.
Halverwege is er een korte koffie-/theepauze.
15:45 Plenair reflecteren.
16:15 Gedrag versus continu verbeteren en verbetermanagement
16:45 Wrap-up
17:00 Afsluiting en borrel

Interesse?

Het event zal plaats vinden in bij NH Hotels Jan Tabak in Bussum. Heeft u interesse en wilt u dit niet missen? Schrijft u zich dan snel in! Want vol = vol!*

* In verband met de verwachte belangstelling kunnen zich maximaal 2 personen per organisatie inschrijven. Het event is niet bedoeld voor ZZP-ers.

Event informatie

Bedrijf: Symbol

Datum: 19 april 2018

Inschrijven voor: 18 april 2018

Type event: Seminar

Doelgroep: Bestuurders, lijnmanagers, senior HR- en Lean specialisten

Locatie: Bussum

×
A.T. Kearney Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Medical Business Projects Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Möbius Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quantics Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst ResidentieProfs RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup