Hoe ontwerp en realiseer je de optimale klantervaring in de tandartspraktijk? Leer de belangrijkste principes in iets meer dan een dag en vergroot de loyaliteit van je patiënten en het plezier van je medewerkers!
Doelgroep:Praktijkmanagers en praktijkhouders
Om de intensieve begeleiding en interactie te waarborgen is er plek voor maximaal 15 praktijken.
Studiemateriaal:Voorafgaand aan de training ontvang je een artikel om je in te lezen. Bij aanvang van de training ontvang je documentatie behorende bij de training.
Deelnameprijs: €795,-. Bij een tweede persoon uit dezelfde praktijk betaalt deze tweede persoon €695,- (meerdere personen ook).
Tijdens de training leggen we uit wat de kenmerken zijn van de ideale klantreis. We delen praktische tips van de beste bedrijven in de wereld en helpen je om deze te vertalen naar de Customer journey van jouw praktijk.
Na de eerste dag kun je de ideeën verder uitwerken en bespreken met je collega’s. Misschien ga je wel direct aan de slag en probeer je uit wat je in de training hebt geleerd! Twee weken na de eerste dag zien we elkaar terug. Dan deel je je ervaringen met de andere deelnemers en helpen we je verder met nieuwe ideeën en praktische tips om de klantervaring nog verder te verbeteren.
Tijdens de training komen de volgende vragen aan de orde:
- Wat zijn de kenmerken van de ideale klantreis?
- Hoe pak je een Customer journey traject aan?
- Hoe neem je de praktijk mee in het realiseren van onderscheidende zorgverlening?
- Hoe richt je de klantreis in en hoe voer je deze uit?
- Hoe ervaren patiënten de verschillende contactmomenten in de klantreis bij jou in de praktijk?
Het complete traject van een Customer journey wordt doorlopen en bovendien nemen we ook de Employee journey mee, want als medewerkers de dienstverlening niet ‘dragen’ komt er van een ideale klantreis weinig terecht.
Een klantreis levert jouw praktijk veel op:
- Een betere klantervaring
- Leren kijken door de ogen van de patiënt
- Meer begrip voor de patiënt in de praktijk
- Meer efficiency in de processen
Je krijgt materiaal om in te lezen (ongeveer 30 minuten leeswerk). Ook verzamel je informatie van de praktijk, zoals het protocol c90 (niet erg als je er geen hebt, we gaan deze sowieso maken) en nieuwe patiënt informatie.
De eerste trainingsdag
Marc Westeneng vertelt waarom de klantreis belangrijk is en geeft mooie voorbeelden uit het bedrijfsleven. Alle aspecten van een goede klantervaring neemt hij stapsgewijs door.
Aan de hand van een eenvoudig toepasbaar model, ga je zelf aan de slag om voor een aantal situaties de klantreis in kaart te brengen.
Alexander Tolmeijer legt uit hoe je dit in de praktijk met collega’s kunt doen. Je zult zelf ervaren dat er uit de klantreis, die je in de praktijk nog een keer uitvoert met collega’s (duur 45 minuten), veel verbeter- en aandachtspunten naar voren komen.
Voorafgaand aan de terugkomavond lever je aan de hand van een schema aan wat jouw leermomenten en ideeën zijn.
Tijdens de terugkomavond nemen we met elkaar door wat de ervaringen en ideeën van alle deelnemers zijn en kijken we hoe je de verbeterkansen kunt invoeren en misschien zelfs nog mooier kunt maken.
De training wordt gegeven door Marc Westeneng en Alexander Tolmeijer. Marc is partner bij flowresulting en specialist op het gebied van onderscheidende proposities en klantgerichtheid. Alexander Tolmeijer is tandarts en partner bij Dentiva en vertelt je hoe je de klantreis in de praktijk uitvoert. Daarnaast is Margreet Wielinga, consultant bij Dentiva, beschikbaar voor vragen bij het uitvoeren van de klantreis bij jou in de praktijk.
Wil je je aanmelden?
Of heb je aanvullende vragen?
Voor vragen of aanvullende informatie kun je contact opnemen met Elsbeth Nijhoff, via elsbeth@dentiva.nl of 06-52543463.
Inschrijven kan via de site van Dentiva.
Event informatie
Bedrijf: flowresulting
Datum: 14 november 2017Inschrijven voor: 14 november 2017
Type event: Workshop
Doelgroep: Praktijkmanagers en praktijkhouders
Locatie: Amersfoort