Fact-based service design

Event informatie

Bedrijf: flowresulting

Datum: 05 oktober 2017

Inschrijven voor: 05 oktober 2017

Type event: Workshop

Doelgroep: Professionals

Locatie: Utrecht

Bedrijf: flowresulting

Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Het ontwerpen en verbeteren van proposities is altijd goed voor verhitte discussies binnen bedrijven. Want welke product- en servicekenmerken voegen nu de meeste waarde toe voor de klant? Is bijvoorbeeld sneller, duurzamer en meer maatwerk altijd beter?

Deze masterclass gaat over dingen goed doen vs. de goede dingen doen.
Een propositie die meer waarde biedt, betekent niet automatisch meer tevreden klanten en hogere opbrengsten. Beter is dus niet altijd beter.

In deze masterclass bekijken we een propositie als een bundle of benefits. Elk product of service bestaat al snel uit tien of meer bouwstenen (benefits). Maar welk van deze bouwstenen maken nou écht het verschil? Waar baseert de klant zijn beslissing op en wat zorgt ervoor dat de klant loyaal blijft?
Fact-based service design gaat voorbij aan intuïtie en onderbuikgevoel en geeft antwoorden op vragen zoals:

  1. Wat is het de klant waard als hij zijn bank ook in het weekend kan bellen?
  2. Hoeveel is een klant bereid meer te betalen voor een verlengde ruilperiode bij een online aankoop?
  3. Wat is de waarde van klantvriendelijkheid in de totale dienstverlening?
  4. Hoeveel daalt de churn als een bedrijf één punt hoger scoort op duurzaamheid?

Wat levert deze masterclass jou op?
De masterclass over fact-based service design geeft concrete inzichten in de harde kant van propositie optimalisatie. In een halve dag krijg je inzicht in:

  • Wat de bouwstenen van je propositie zijn die klanten als écht belangrijk ervaren.
  • Hoe je deze bouwstenen kan gebruiken om van een propositie een winnende propositie te maken.
  • Hoe deze winnende propositie bijdraagt aan het bottom-line resultaat.

In slechts vier minuten

Fact-based service design

Met welk verbeteridee krijgen we de NPS zo snel mogelijk omhoog? Helaas leidt niet iedere verbetering altijd tot betere resultaten. Dit komt doordat veel bedrijven de focus leggen op de dingen goed doen in plaats van de goede dingen doen.

In deze vlog vertelt Anders in vier minuten hoe Fact-based service design helpt bij het in kaart brengen waar verbeteringen impact hebben en hoeveel impact ze hebben.

Kijk snel welke inzichten de methode je in drie stappen kan opleveren!

Inschrijven?

Of heb je aanvullende vragen?

Heb je aanvullende vragen? Neem dan contact met ons op.
Inschrijven voor deze masterclass kan via de site van NIMA.

Event informatie

Bedrijf: flowresulting

Datum: 05 oktober 2017

Inschrijven voor: 05 oktober 2017

Type event: Workshop

Doelgroep: Professionals

Locatie: Utrecht

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Connective Payments Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Medical Business Projects Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group Möbius Node1 OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quantics Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group Zanders Zestgroup