Hot ITem Conclusion | Werken bij

Hot ITem is gestart in 1998 en sindsdien gegroeid tot een organisatie van bijna 250 mensen. We onderscheiden ons door onze aanpak om organisaties inzicht te geven in cruciale zaken. Dit doen we met een enorm enthousiasme en drive. Zo werken we aan de groei van onze klanten en onze medewerkers. De basis van het succes is samen te vatten in de vijf kernwaarden die al sinds de oprichting van Hot ITem onze leidraad vormen. 

Inspirerend

In de afgelopen jaren hebben we veel nieuwe medewerkers met jarenlange ervaring ingepast. We zijn dan ook trots dat de gemiddelde relevante ervaring boven de 10 jaar ligt. Zo kunnen we projecten doen die echt iets bijdragen aan het klantsucces. Iets wat in onze markt zeker onderscheidend is. Kenmerkend aan onze werkwijze is dat het inspirerend werkt voor zowel klanten als medewerkers. Hierbij stellen wij vragen als: Wat zijn je talenten? Waar wil je naartoe groeien? Wat wil je het komende jaar leren/bereiken? Bij welke werkzaamheden voel je je écht goed en kom je als het ware in een flow?

Gericht op groei

Inspirerende vragen leiden vaak tot nieuwe inzichten en uitdagende loopbaandoelen. Het HR-beleid van Hot ITem is erop gericht om de gekozen doelen zo goed mogelijk te ondersteunen. Hoe beter de medewerker zich ontwikkelt, des te beter is het voor de persoon zelf, voor Hot ITem en niet in de laatste plaats voor de klant. Door juist die zaken aan te pakken die 'in de weg zitten' om je uiteindelijke loopbaandoelen te realiseren, haal je meer voldoening uit je werk. Werken bij Hot ITem

Scherp

Scherp zijn betekent dat je een partner bent die daadwerkelijk geïnteresseerd is in de business van de klant. Een partner die de businessdoelstellingen kan vertalen naar projecten met resultaten die er echt toe doen. Geen detachering in langlopende projecten zonder resultaatverantwoordelijkheid, maar een gedegen aanpak die uitblinkt in eenvoud en uitgevoerd wordt door gedreven mensen. Mensen die stuk voor stuk werk doen waar ze goed in zijn, daar nog beter in worden en trots zijn op de gezamenlijke resultaten. 

Verantwoordelijk

Hot ITem is een platte organisatie waarin iedereen staat voor zijn eigen verantwoordelijkheid. Afspraak is afspraak. Dan weet je dat je op elkaar kunt bouwen, voorkom je onnodige bureaucratie en werk je plezierig samen. Wij kennen geen hiërarchie. Managementtaken met bijbehorende bevoegdheden en middelen zijn verdeeld over de organisatie. Zo blijft de overhead laag en kunnen meer investeringen worden gedaan in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers.

Sociaal

Een Hot ITem’er is sociaal en sensitief voor zijn omgeving. Consistent vasthouden aan onze kernwaarden is ons motto, ook onder druk. Wij herkennen en spelen in op beweegredenen, motieven en gevoelens van anderen. Wij willen samen met medewerkers van de klant komen tot belangrijke performanceverbeteringen. Niet door reorganisaties van bovenaf maar door inhoudelijk de juiste integrale veranderingen van organisatie, proces en IT met oog voor de mens door te voeren, komen veranderingen tot stand waar we trots op zijn.

Hot ITem Conclusion | Nieuws