Capgemini lanceert nieuwe online brandingcampagne

18 november 2010 Consultancy.nl

Capgemini lanceert een nieuwe brandingcampagne in Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, India, Italië, Nederland, Spanje, de Verenigde Staten en Zweden. Hierbij wordt ook een nieuwe merkbelofte geïntroduceerd: “People matter, results count.” De campagne zal uitsluitend online te zien zijn, op meer dan 100 business en IT-websites wereldwijd. In Nederland zullen daarnaast ook banners verschijnen op de websites van een aantal landelijke dagbladen. De campagne loopt tot eind maart 2011.

Met de nieuwe merkbelofte belicht Capgemini de doorslaggevende rol van mensen in het realiseren van zakelijke successen. Dit bouwt voort op het enkele jaren geleden geïntroduceerde “Collaborative Business Experience” waarin samenwerking tussen mensen centraal staat. Ter illustratie van “People matter, results count.” worden twintig experts geïntroduceerd die vanuit hun praktijkervaring vertellen wat ze voor klanten kunnen betekenen. Deze verhalen worden vanuit de persoon zelf verteld en beginnen steevast met de zin “We are the ones”, in het Nederlands vertaald als “Wij zijn degenen die”.

Internetgebruikers kunnen de experts leren kennen door op de banners te klikken die op ruim 100 business en IT-websites verschijnen of door capgemini.com te bezoeken, waar zij worden doorverwezen naar het platform "Expert Connect”. Op dit platform kunnen bezoekers direct in contact komen met een van de Capgemini-experts.

Philippe Grangeon, Capgemini Group Marketing & Communications Director: ‘Uitmunten in technologie is in de huidige markt een basisvereiste. Onze klanten willen een partner die hun wensen begrijpt en kan helpen met het realiseren van de best mogelijke resultaten. Zij delen onze overtuiging: technologie is alleen succesvol als het door en voor mensen wordt ingezet. Dit is wat wij uitdrukken met de nieuwe slogan. Door de inzet van internet als het enige kanaal willen wij bouwen aan een leidende online positie van het merk in onze markt. Internet is het voorkeurskanaal van al onze verschillende doelgroepen, zoals bestaande en potentiële klanten, young professionals en onze eigen medewerkers. Het is bovendien een extreem veelzijdig medium waarin we een groot scala aan content kunnen delen.’