BPC brengt boek 'Sales, 50% meer omzet in 90 dgn' uit

24 november 2010 Consultancy.nl

Wessel Berkman en Bart de Groot, directeuren van adviesbureau The Brown Paper Company, hebben het boek 'Sales, 50 procent meer omzet in 90 dagen' uitgebracht. Volgens de auteurs kan sales excellence, zowel intern als extern, ertoe leiden dat bedrijven hun omzet drastisch verhogen.

Sales, 50 procent meer omzet in 90 dagen

Omzet maken en verhogen zijn voor veel organisaties een blijvende bron van zorg. Verkopers en accountmanagers halen er volgens de directie niet uit wat erin zit. Ze denken en zeggen vaak meer binnen te halen dan wat de verkoopcijfers uitwijzen. 'Het was een topgesprek', klinkt het, maar vervolgens blijkt de lead toch niet tot een deal te leiden. Als het niet aan de verkopers ligt, valt er doorgaans nog wel iets te verbeteren aan de informatie en processen.

Verkoopafdelingen verzinnen van alles om meer omzet te halen: hogere korting, meer marketing, nog weer een training, nieuwe CRM-systemen enzovoort. Waarom al deze kostbare oplossingen? Tot structurele, duurzame verbetering van resultaten leiden ze maar zelden. Ondernemingen kunnen vrijwel altijd meer dan ze denken. Medewerkers weten het en het management ook. Desgevraagd zijn inschattingen van 50% meer tot omzetverdubbeling geen uitzondering. Hoe zou de verkoopkracht van jouw bedrijf beter gemobiliseerd kunnen worden? En wat kun jij doen om de verkooporganisatie weer energie te geven?

In dit boek, vooral bestemd voor verkoopmanagers, beschrijven wij hoe je je verkooporganisatie kunt versterken, structureel en bottom-up, dus samen met alle verkopers en alle klanten. Alleen zo krijg je het benodigde commitment. Geen fata morgana's, geen 'sunshine-pumpverhalen' en geen hoogdravende visies meer maar overzichtelijke en actiegerichte processen. Belangrijk daarbij is een manager die er niet omheen draait en geen concessies doet aan de gemaakte afspraken. De inzet is een lerende organisatie bouwen die levert wat de klant echt nodig heeft en verdient. Hiervoor is een basis nodig die iedereen snapt en eenvoudig kan uitvoeren: een eenduidig verkoopplatform, met een duidelijke taal die door iedereen (ook nieuwe verkopers!) gehanteerd wordt. De processen in dit boek worden al ruim tien jaar met succes ingezet bij veel van onze klanten.

Om deze processen te illustreren en te onderbouwen, hebben we de ervaring van managers en verkopers opgenomen, zodat je ook van een ander hoort dat ze werken. In de bijlage is een beschrijving opgenomen van de geciteerde personen en het bedrijf waarvoor ze werken. De methode en instrumenten die we beschrijven zijn bij veel verkooporganisaties te gebruiken, zowel voor business to business als business to consumer-markten. Misschien iets minder voor retailproducten in een supermarkt en iets meer voor wat complexere producten waarbij advies noodzakelijk is.

Met de processen en methodes uit dit boek kun je met je bestaande organisatie vandaag aan de slag om zo morgen al meer te verkopen. Wij zijn ervan overtuigd dat als je succesvol, onderscheidend en innovatief wilt zijn, je het best kunt zorgen dat intern alles excellent werkt (de verkoop en de operatie) en dat je goed begrijpt waar een klant werkelijk behoefte aan heeft. Dat is voldoende.

Op naar duurzame verbetering van de verkoop: 50% groei in 90 dagen!

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over