Cognizant koopt digital marketing bureau Cadient Group
Cognizant heeft Cadient Group gekocht, een ‘digital marketing’ bureau gespecialiseerd in de gezondheidszorg en life sciences. Als gevolg van de deal geeft Cognizant zijn digitale mogelijkheden een flinke boost. De meer dan 120 Cadient Group werknemers zullen toegevoegd worden aan Cognizant’s personeelsbestand van meer dan 187.000. Financiële details van de acquisitie zijn niet bekend gemaakt.
Cadient Group is een interactief marketingbureau, opgericht in 2002, dat ‘digitale media, creative en marketing strategy’ oplossingen biedt aan een breed spectrum van life sciences organisaties binnen de farmaceutische, biotechnologische, medische apparaten, en consumenten gezondheidssectoren. Het bureau heeft wereldwijd meer dan 120 werknemers in dienst en heeft zijn hoofdkantoor gevestigd in King of Prussia, Pennsylvania.
Cognizant, opgericht in 1994, is een aanbieder van technology, business consulting, enterprise applications, en business outsourcing diensten en heeft zijn hoofdkantoor gevestigd in Teaneck, New Jersey. Het bureau heeft een personeelsbestand van ongeveer 187.400 werknemers die in meer dan 75 delivery centra wereldwijd werken.
In lijn met zijn strategie om zijn digitale capaciteiten te vergroten – een van de snelst groeiende segmenten in het consultancy- en IT-landschap – heeft Cognizant besloten om Cadient Group te kopen. De acquisitie zal Cognizant voorzien van zo’n tien jaar aan ervaring in het leveren van digital strategy, marketing, en technologie- en analytics oplossingen in de gezondheidszorg en life sciences sector. “In een steeds sterker concurrerende sector met vele, digitaal actieve stakeholders, zal de overname van Cadient Group een aanvulling zijn op Cognizant’s digitale en interactieve oplossingscapaciteiten”, zegt Shankar Narayanan, Global Markets Leader van de Life Sciences praktijk van Cognizant.
Als onderdeel van de overname zullen de digitale specialisten van Cadient Group zich bij Cognizant voegen. “Een onderdeel worden van Cognizant biedt ons de unieke positionering om geïntegreerde oplossingen te bieden aan life sciences marketing- en salesteams wereldwijd”, zegt Stephen Wray, President en CEO van Cadient Group. “Klanten zullen nu een verbeterde toegang hebben tot de beste creativiteit en vakmanschap van een ontwerpbureau, gecombineerd met de best-in-class management- en uitvoerende capaciteiten van een groot consultancy- en technologiebureau. Op die manier kunnen we superieure klantprojecten realiseren op ‘brand and enterprise level’. Samen zijn we ideaal gepositioneerd om deze belofte uit te laten komen.”