EffectiveBrands gerebrand naar Millward Brown Vermeer
Millward Brown, dochteronderneming van marketinggigant WPP, heeft EffectiveBrands overgenomen: één van Europa’s leidende strategische marketing consultancybedrijven. EffectiveBrands wordt door Millward Brown samengevoegd met Millward Brown Optimor, zijn strategische adviestak, om zo Millward Brown Vermeer te vormen.
Effective Brands is in 2001 opgericht door de Nederlanders Marc de Swaan Arons en Frank van den Driest. Sindsdien is het uitgegroeid tot een bedrijf met circa 65 marketing consultants werkzaam vanuit Amsterdam (hoofdkantoor), Londen, New York, Singapore en Tokyo. Vorig jaar werden de inkomsten van Effective Brands op ongeveer €14.1 miljoen geschat. Onder meer Pernod Ricard, Virgin, Barclays, Unilever en PepsiCo behoren tot hun cliënten.
Millward Brown is een van de wereldwijd leidende onderzoeksbureaus gespecialiseerd in de effectiviteit van reclame, communicatie en onderzoek naar media en merken. Het bedrijf opereert in meer dan 55 landen met drie merken: Millward Brown Digital, Firefly Millward Brown en Millward Brown Vermeer.
Volgens medeoprichter Marc de Swaan Arons zal de bundeling van beide bedrijven leiden tot een “unieke combinatie van talent, ervaring en locaties om cliënten de eerste holistische, end-to-end wereldwijde marketing strategie service aan te bieden.” Medeoprichter Van den Driest voegt hieraan toe: “We zijn verheugd om samen te werken met Millward Brown Optimor om een uniek aanbod te leveren aan de marketing top.”
Management Team
Beide Nederlanders zullen hun leiderschapspositie in het nieuwe bedrijf vasthouden. Van den Driest als Chief Commercial Officer, en De Swaan Arons Chief Marketing Officer. Mario Simon, de huidige president en global chair bij Millward Brown Optimor, bekleedt de rol van CEO.