EffectiveBrands gerebrand naar Millward Brown Vermeer

19 juni 2014 Consultancy.nl

Millward Brown, dochteronderneming van marketinggigant WPP, heeft EffectiveBrands overgenomen: één van Europa’s leidende strategische marketing consultancybedrijven. EffectiveBrands wordt door Millward Brown samengevoegd met Millward Brown Optimor, zijn strategische adviestak, om zo Millward Brown Vermeer te vormen.

Effective Brands is in 2001 opgericht door de Nederlanders Marc de Swaan Arons en Frank van den Driest. Sindsdien is het uitgegroeid tot een bedrijf met  circa 65 marketing consultants werkzaam vanuit Amsterdam (hoofdkantoor), Londen, New York, Singapore en Tokyo. Vorig jaar werden de inkomsten van Effective Brands op ongeveer €14.1 miljoen geschat. Onder meer Pernod Ricard, Virgin, Barclays, Unilever en PepsiCo behoren tot hun cliënten.

Millward Brown is een van de wereldwijd leidende onderzoeksbureaus gespecialiseerd in de effectiviteit van reclame, communicatie en onderzoek naar media en merken. Het bedrijf opereert in meer dan 55 landen met drie merken: Millward Brown Digital, Firefly Millward Brown en Millward Brown Vermeer.

MillwardBrown-Vermeer

Volgens medeoprichter Marc de Swaan Arons zal de bundeling van beide bedrijven leiden tot een “unieke combinatie van talent, ervaring en locaties om cliënten de eerste holistische, end-to-end wereldwijde marketing strategie service aan te bieden.” Medeoprichter Van den Driest voegt hieraan toe: “We zijn verheugd om samen te werken met Millward Brown Optimor om een uniek aanbod te leveren aan de marketing top.”

Management Team

Beide Nederlanders zullen hun leiderschapspositie in het nieuwe bedrijf vasthouden. Van den Driest als Chief Commercial Officer, en De Swaan Arons Chief Marketing Officer. Mario Simon, de huidige president en global chair bij Millward Brown Optimor, bekleedt de rol van CEO.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly Berk BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup