BCG: 130 miljoen Indiase kinderen online in 2017

25 oktober 2013 Consultancy.nl

Anno 2013 hebben ongeveer 40 miljoen Indiase kinderen toegang tot het internet. In de komende vier jaar zal het aantal online kinderen in het land naar verwachting verdriedubbelen naar 134 miljoen. Dat blijkt uit een onderzoek van Boston Consulting Group (BCG). Deze demografische verandering vormt een grote uitdaging en tegelijkertijd ook een grote kans voor telecomaanbieders actief in India. De meerderheid van deze kinderen zullen namelijk mobiele apparatuur gebruiken als hun eerste toegangspunt.

Het onderzoek van het strategie adviesbureau, uitgevoerd in opdracht van Telenor Group, keek naar de ontwikkeling van online toegang voor kinderen in twaalf grote opkomende markten. In 2017 zullen in totaal 176 miljoen kinderen voor het eerst online gaan. De Indiase markt representeert meer dan de helft van het totaal, waarmee het land de grootste groeimarkt in opkomende landen is voor telecomaanbieders.

BCG - Kinderen in India

Risico’s

De consultants waarschuwen ook voor de negatieve aspecten van online toegang. Meer dan 14 miljoen kinderen kunnen potentieel worden blootgesteld aan schadelijke online content. Daarnaast zullen 35 miljoen kinderen met een vorm van online pesten te maken krijgen. BCG raadt overheden van opkomende markten aan om meer te doen om deze risico’s te verkleinen, en vooral ook de weerbaarheid van jongeren te versterken.

More on: Boston Consulting Group
Netherlands
Company profile
Boston Consulting Group is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Boston Consulting Group is a Local partner of Consultancy.org in Netherlands.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.