Aon: Bedrijven en consumenten verzekeren minder

13 juni 2013 Consultancy.nl

Het is crisis, ook in verzekeringsland. Nederland geeft in de afgelopen jaren namelijk minder geld uit aan verzekeringen, met name door de economische omstandigheden. ”We zien dat de bestedingen aan verzekeringen iets daalt” zegt Lex Geerdes, CEO van Aon Nederland. Volgens berekeningen van het adviesbureau liggen de bestedingen zo’n 2% tot 3% lager. De topman verwacht dat in de komende jaren de afname van verzekeringuitgaven zal aanhouden.
 
Goed verzekerd
Net als de Britten verzekert Nederland zich doorgaans erg goed. Het Nederlandse en Britse volk geeft per inwoner het meeste geld uit aan verzekeringen in verhouding tot de internationale gemeenschap. "Het zijn landen met een sterke verzekeringstraditie en een goed aanbod. En het zijn natuurlijk welvarende landen in Europa en dan zie je dat mensen meer bezittingen hebben en dus meer moeten verzekeren. En dat geldt ook voor bedrijven".
 
Aon - Verzekeringen
 
Verzekeringen onder de loep genomen
Verzekeringen worden steeds nauwkeuriger onder de loep genomen door bezuinigende bedrijven en consumenten. Geerdes geeft een voorbeeld: “De assurantiebelasting is per 1 januari 2013 verhoogd van 9,7% naar 21%. Dat betekent ook dat verzekeringen gewoon 11% duurder zijn geworden. En dat zal bij twijfelgevallen toch betekenen dat mensen bijvoorbeeld bij een auto van tien jaar oud, alleen nog maar een WA-verzekering nemen”. Ook geeft hij aan dat verzekeringen voor kleine risico's minder gekocht zullen worden, doordat afnemers er liever voor kiezen om te besparen in plaats van zich te verzekeren voor kleine incidenten.

More on: Aon
Netherlands
Company profile
Aon
Aon is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Aon is a Local partner of Consultancy.org in Middle East, Netherlands.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.