Match Plan begeleidt twee strategische deals in marketinglandschap

Match Plan begeleidt twee strategische deals in marketinglandschap

08 april 2025 Consultancy.nl
Match Plan begeleidt twee strategische deals in marketinglandschap

Deze maand werd de verkoop van marketinggroep Eager aan Newww Media Group afgerond. Vorige maand werd de fusie tussen SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk beklonken. Beide transacties werden begeleid door Match Plan.

De Amsterdamse bureaugroep Eager – bestaande uit de labels Flik Flak Agency, DRIIVN, Boest en Cowboys – heeft zich aangesloten bij Newww Media Group. Hiermee wil Eager binnen een groter netwerk doorgroeien, met behoud van identiteit en ondernemersvrijheid.

“De autonomie die we behouden binnen Newww Media Group geeft ons de vrijheid om onze bureaus op onze eigen manier verder te ontwikkelen, met de voordelen van een groter netwerk”, aldus Wouter Aijtink, CEO van Eager.

Match Plan begeleidde de aandeelhouders van Eager gedurende het volledige verkooptraject. Volgens Senior Consultant M&A Lucas Troelstra lag de uitdaging in de positionering van de groep.

“De verkoop van Eager was een bijzonder project, waarbij niet vier separate labels werden verkocht, maar juist de kracht van hun gezamenlijke dienstenaanbod. Ook moest voor alle aandeelhouders van Eager én de koper een passende structuur gevonden worden, aangezien zij allen hun eigen ambities hebben voor de toekomst.”

Aijtink is zeer te spreken over de samenwerking. “We zijn erg blij met de hulp en service die het team van Match Plan heeft geboden gedurende dit project. Dit deden zij op een hele fijne informele manier, maar met ontzettend veel expertise en ondersteuning wanneer dat nodig was.”

SuperRebel.Agency

Een maand eerder kozen SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk voor een andere strategische route. De drie bureaus ontdekten een sterke inhoudelijke klik en besloten hun krachten te bundelen in een fusie. Het resultaat: SuperRebel.Agency, een nieuw bureau met meer dan 70 specialisten.

“Door de fusie creëren we een bureau dat niet alleen klaar is voor de toekomst, maar ook in staat is om grotere merken te bedienen dan we tot nu toe deden. Ons doel is om het meest creatieve bureau van de Benelux te worden”, stelt Lodewijk Varossieau, Chief Creative Officer van de nieuwe combinatie.

Match Plan werd ingeschakeld om deze ambitie te structureren. “Wat dit traject bijzonder maakt, is dat al vanaf het eerste moment duidelijk was dat de bureaus inhoudelijk complementair zijn én persoonlijk goed met elkaar klikken”, vertelt Rens Knevels, Director M&A bij Match Plan. “De gedeelde ambitie vormde een krachtig uitgangspunt.”

Het traject omvatte niet alleen de fusie, maar ook de zoektocht naar een investeerder. Deze werd gevonden in Antea, dat als meerderheidsaandeelhouder de financiële slagkracht biedt voor verdere groei.

Diederik Broekhuizen, oprichter van The Best Social, blikt tevreden terug op het traject. “Match Plan is daadkrachtig, gedreven, gepassioneerd en uiterst adequaat. Dankzij hun strategisch inzicht en doordacht advies zijn we samen succesvol geweest.”

More on: Match Plan
Netherlands
Company profile
Match Plan is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Match Plan is a not a partner of Consultancy.org.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.