Gen25 wordt implementatiepartner van Certinia

Digitaal consultancybureau Gen25 heeft een partnership gesloten met Certinia, een aanbieder van IT-platforms en oplossingen voor bedrijven in de zakelijke dienstverlening. Als officieel benoemde Consulting Partner zal Gen25 optreden als voorkeursadviseur en implementatiepartner voor Certinia-oplossingen.
Gen25 telt ongeveer 70 medewerkers in Nederland en het Verenigd Koninkrijk en bedient klanten in uiteenlopende sectoren, waaronder de zakelijke dienstverlening.
“Bij Gen25 begrijpen we de uitdagingen waar bedrijven in de zakelijke dienstverlening mee te maken hebben”, zegt Chief Marketing Officer Bas van Leeuwen. “Daarbij gaat het uiteraard om het op tijd, binnen budget en met de juiste kwaliteit opleveren van projecten. Maar ook de optimale inzetbaarheid en declarabiliteit van medewerkers is van cruciaal belang.”
“Dat is altijd al zo geweest. En het is al lang bekend dat het gebruik van professional services automation (PSA) kan bijdragen aan betere commerciële prestaties, succesvolle delivery en een hogere klanttevredenheid. Maar in de huidige tijd gaan de mogelijkheden veel verder – nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie, intelligente processen en zogeheten agentic AI veranderen fundamenteel hoe bedrijven in deze sector opereren.”
Rol van AI in professional services automation
Uit onderzoek onder Europese bedrijven in de zakelijke dienstverlening blijkt dat drie op de vier leiders geloven dat succesvolle implementatie van AI hun organisatie een aanzienlijk concurrentievoordeel kan opleveren. Dit onderzoek, uitgevoerd van Deltek, richtte zich op diverse segmenten van de branche, waaronder managementconsultancy, IT-consultancy, architectuur en engineering.
“Met oog op de behoeften uit de markt zochten we naar een partner met een oplossing die onze klanten helpt om voorop te blijven lopen. En daar weet Certinia zich écht te onderscheiden”, aldus Van Leeuwen.
“Het platform is speciaal ontwikkeld voor Salesforce, waardoor het naadloos aansluit bij zakelijke dienstverleners”, legt hij uit. “Dit betekent een directe integratie met klantdata, een vertrouwde gebruikerservaring en toegang tot de toonaangevende analysetools van Salesforce – allemaal binnen het meest betrouwbare cloudplatform voor bedrijven.”
Certinia, met het hoofdkantoor in de Verenigde Staten, is een toonaangevende speler in het PSA-segment en ondersteunt kernactiviteiten in de waardeketen, zoals sales, business development, projectplanning en -uitvoering, finance en rapportages. Het bedrijf bedient wereldwijd 1.400 klanten, waaronder Efficio, Siemens Advanta en in Nederland IG&H.
“Met Certinia kunnen bedrijven in de zakelijke dienstverlening hun salesprestaties verbeteren, klantrelaties verdiepen, resources optimaliseren en projecten efficiënter aansturen – terwijl ze profiteren van de kracht van Salesforce-technologie”, legt Van Leeuwen uit.
Nieuw hoofdstuk
Gen25 beschikt over officiële certificeringen voor zowel Certinia als Salesforce en ondersteunt klanten bij het implementeren van Certinia of het optimaliseren van hun bestaande setup.
“Ons partnership met Certinia markeert een veelbelovend nieuw hoofdstuk voor Gen25 en de zakelijke dienstverleners met wie wij samenwerken”, aldus Van Leeuwen. “Samen voorzien we deze bedrijven van de tools die ze nodig hebben om te excelleren in een snel veranderende markt.”
Op de eigen website schrijft Certinia over de samenwerking met Gen25: “Certinia werkt samen met een select netwerk van gecertificeerde Consulting Partners om een soepele en succesvolle implementatie voor onze klanten te garanderen. Deze partners hebben bewezen expertise in huis en beschikken over toegang tot de nieuwste best practices en tools. We zijn dan ook verheugd om Gen25 aan ons netwerk toe te voegen.”