Circle8 Group benoemt Cécile van Maasakkers tot Chief Marketing Officer

Staffingdienstverlener Circle8 Group heeft Cécile van Maasakkers benoemd tot Chief Marketing Officer (CMO).
In haar nieuwe rol wordt Van Maasakkers eindverantwoordelijk voor de merkstrategie, (online) marketing en internationale zichtbaarheid van de groep. Circle8 Group telt rond de 200 eigen medewerkers, actief vanuit vestigingen in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland. De omzet van de groep ligt boven de €1 miljard.
De groep ontstond nog niet zo heel lang geleden (2022) door de rebranding van De Staffing Groep. In de afgelopen drie jaar zijn ondertussen verschillende overnames gedaan in de Duitse en Zwitserse markt, waardoor de groep nu bestaat uit verschillende labels zoals Circle8, Seven Stars, FixedToday, Königstein en Swisslinx.
“Circle8 heeft de ambitie om het merk steviger te verankeren als toonaangevende speler in de markt”, aldus het flexbedrijf in een persbericht. “Als CMO wordt Cécile verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het merk in Europa, met een focus op de Benelux en DACH-regio.”
Van Maasakkers heeft hiervoor diverse leidinggevende rollen bekleed in marketing en communicatie, zowel binnen grote advieskantoren en corporates als scale-ups, waaronder Boston Consulting Group, ABN Amro, SparkOptimus, SimpledCard en MyWheels. Ze heeft uitgebreide ervaring in merkpositionering, marketingtransformatie, strategische partnerships en sportsponsoringtrajecten.
“Circle8 heeft een uniek profiel: bijna 40 jaar ervaring, een sterke groeidynamiek én een team dat barst van de energie. De potentie is enorm. Ik zie het als mijn missie om deze kracht zichtbaar te maken, zowel in onze propositie als in onze marketingaanpak. Met mijn achtergrond in transformaties en mijn passie voor merkbeleving, van digital tot sportsponsoring, wil ik bouwen aan een merk dat staat voor partnership, innovatie en toekomstgericht vakmanschap”, aldus Van Maasakkers.
Aston Martin Aramco F1 Team
Een van de belangrijkste initiatieven die Circle8 recent heeft ondernomen om zijn merkbekendheid te vergroten, is het aangaan van een samenwerking met het Aston Martin Aramco F1 Team. In het kader van dit partnership ondersteunt Circle8 Aston Martin bij het invullen van functies op de Technology Campus in Silverstone, waar momenteel zo’n 850 mensen werkzaam zijn.
In ruil daarvoor is het logo van Circle8 zichtbaar op de zijkant van de Formule 1-wagen van Aston Martin, naast grote namen als Hugo Boss en Cognizant.
Met wereldwijd meer dan 1,6 miljard Formule 1-kijkers op jaarbasis en gemiddeld meer dan 85 miljoen kijkers per race, is dit een groot podium om het merk Circle8 internationaal op de kaart te zetten. “Voor onze mensen zijn er 365 racedagen per jaar. We zijn dan ook trots op onze samenwerking met Aston Martin”, aldus Guus Franke, oprichter van Circle8.
“Onze samenwerking met het Aston Martin Aramco F1 Team is een krachtige accelerator voor onze merkstrategie”, voegt Van Maasakkers toe. “Als groot Formule 1-fan zie ik volop kansen om deze partnershippropositie strategisch te benutten en het merk Circle8 op het hoogste podium te positioneren.”