Workforce management-specialist StrateX opent nieuw kantoor in België

StrateX, een advies- en interimbureau gespecialiseerd in workforce management, heeft zijn vleugels uitgeslagen naar de Belgische markt.
Sinds de oprichting in 2017 is StrateX uitgegroeid tot een team van ongeveer 70 medewerkers en interimmers. Zij richten zich volledig op workforce management – een vakgebied dat draait om het optimaal afstemmen van de capaciteit op de vraag en zorgen dat de planning hiervan soepel verloopt. StrateX ondersteunt zijn klanten met vier diensten: consultancy, interim, opleidingen en softwareproducten.
StrateX is daarbij vooral actief in klantcontactomgevingen binnen de sectoren energie, financiële dienstverlening en telecom. Daarnaast opereert het in sectoren waar personeelsplanning cruciaal is voor de bedrijfsvoering, zoals de zorg en retail.
Om te voldoen aan de groeiende vraag vanuit opdrachtgevers in België, heeft StrateX een nieuwe vestiging geopend in Lommel. Het Belgische team, onder leiding van Gideon van Melle, werkt nauw samen met de collega’s op het hoofdkantoor in Capelle aan den IJssel.
“Steeds meer toonaangevende organisaties kiezen voor onze expertise en mensgerichte aanpak”, zegt Sulaiman Tariq, CEO van StrateX in Nederland. “Ook in België groeide de interesse in onze diensten en dat was voor ons hét moment om de stap over de grens te zetten.”
“We kijken er enorm naar uit om ook Belgische bedrijven te ondersteunen in hun groei, met dezelfde toewijdingen energie die onze klanten van ons gewend zijn. Dit markeert een spannend nieuw hoofdstuk voor StrateX.”
Van Melle, die extern is aangetrokken en is benoemd tot CEO van België, laat weten dat het launching team in België al een aantal eerste klanten heeft mogen verwelkomen. Hij stel dat Nederland en België van elkaar kunnen leren als het gaat om klantcontact en customer experience.
“Na twintig jaar ervaring in customer care in België weet ik hoe waardevol de uitwisseling van kennis tussen Nederland en België is. Beide landen hebben unieke kwaliteiten op het gebied van klantcontact en als je die slim combineert, ontstaat er een krachtige mix van efficiëntie en klantgerichtheid. Ik kijk ernaar uit verder te bouwen aan het succes van StrateX.”